Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

El Projecte integral de coeducació es presenta a les famílies dels centres de primària

#Educació

16/1/2019

Professorat, alumnat i famílies de les escoles Folch i Torres, Palau i Can Caldellas treballen per fomentar les igualtats reals d’oportunitats i l’eliminació de la discriminació de sexe

 

Aquest mes de gener tindran lloc tres xerrades informatives per a famílies sobre el Projecte integral de coeducació (PIC) que s’està portant a terme a tres centres de primària de la vila:

  • Escola Folch i Torres: dimecres, 16 de gener, a les 18.30 h
  • Escola Palau: dijous, 24 de gener, a les 17.30 h
  • Escola Can Cladellas: dijous, 31 de gener, a les 17 h

Aquest curs escolar 2018-2019 i gràcies a la col·laboració dels equips directius i el professorat implicat, l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha impulsat el PIC a tres centres de primària: CEIP Can Cladellas, CEIP Palau i CEIP Folch i Torres. Es tracta d’un projecte contemplat al Pla Educatiu #Educa16 que el curs anterior ja es va portar a terme a les escoles bressol de la vila.

 

L’objectiu d’aquest del PIC, liderat per Cúrcuma SCCL, és potenciar la coeducació, la qual fa referència a la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe a les aules. Per aconseguir aquest objectiu, el PIC contempla formació i activitats pel professorat, l’alumnat i les famílies. En les diferents sessions, es promou la diversitat com a font de riquesa per a tota la comunitat educativa i es donen eines per detectar, prevenir i actuar davant de situacions de discriminació de sexe, expressió i identitat de gènere i/o orientació sexual.

 

Gràcies a les sessions formatives que ha rebut el professorat, s’han incorporat pràctiques coeducatives a les aules perquè l’alumnat disposi de les eines necessàries per detectar senyals de violència/discriminació i estereotips de gènere/xenòfobs. Les diferents pràctiques també pretenen fomentar l’expressió de les emocions, la diversitat i els referents alternatius i la denúncia de comportaments discriminatoris o violents. Durant el primer trimestre, s’ha portat a terme una sessió de contacontes per abordar aquests temes amb els grups d’educació infantil i s’ha creat la maleta viatgera, una maleta amb recursos pedagògics, adequats a cadascun dels cursos, que durant la resta del curs un nen o nena de la classe s’endurà cada setmana a casa per poder llegir el material amb la família.

Torna



Comparteix aquest contingut