Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

L’OMIC ofereix assessorament en la sol·licitud del bo social

#Acció Social
#Consum-OMIC

7/11/2018

Les sol·licituds es poder realitzar fins al 8 de desembre

 

El bo social és una reducció del 25% al 40% en la factura elèctrica a persones consumidores més vulnerables. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ofereix assessorament en la seva tramitació i informació sobre els requisits necessaris.

 

Per poder beneficiar-se d’aquest descompte, cal tenir contractada una potència igual o inferior a 10 kW, estar acollit a una de les modalitats de tarifa de PVPC (preu voluntari per al petit consumidor) i estar empadronat/da a l’habitatge que rep el subministrament. L’atorgament del bo social es mesura seguint l’Indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM), el qual determina si la reducció que s’aplica és del 25% o del 40%.

 

El bo social s’ha de sol·licitar a la companyia comercialitzadora i s’ha de renovar cada dos anys. Aquelles persones que vulguin sol·licitar el bo social o renovar-lo per tal que no se’ls apliqui la tarifa sense reducció hauran de fer-ho abans del 8 de desembre del 2018

 

El nou bo social tèrmic

A partir de l’1 de gener del 2019, entrarà en vigor el nou bo social tèrmic, el qual oferirà descomptes en la factura de la calefacció, aigua calenta sanitària i cuina de persones consumidores vulnerables. El bo social tèrmic s’aplicarà directament a aquelles persones beneficiàries del bo social elèctric. L’import dependrà, entre altres factors, de la zona climàtica on estigui situat l’habitatge.

 

Talls de subministrament

Segons la Llei 24/2015, les companyies subministradores tenen l’obligació de notificar del possible tall de subministraments a Serveis Socials i demanar un informe de vulnerabilitat que acrediti si la unitat familiar es troba en situació d’exclusió social. Si és així, la companyia no podrà procedir al tall de subministraments durant un any, moment en què caldrà revisar la situació de la unitat familiar i realitzar un nou informe de vulnerabilitat.

En el cas que la família no es consideri en situació de vulnerabilitat segons la Llei 24/2015, però tingui dificultats per assumir el pagament dels subministraments de llum, aigua i/o gas, Serveis Socials podrà atorgar ajuts d’emergència per tal de cobrir el deute o les factures impagades si la unitat familiar es troba dins el barem d’ajuts individualitzats d’urgència social.

Torna



Comparteix aquest contingut