Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Les entitats locals que vulguin accedir a subvencions públiques s’han d’inscriure al RMEAC

#Participacio
#Salut Pública

20/4/2020

La inscripció s'ha de fer telemàticament com a conseqüència de l'estat d'alarma pel COVID-19

 

La inscripció en el Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC) és condició indispensable perquè les entitats registrades puguin sol·licitar l’ús dels recursos públics municipals, presentar-se a les diferents convocatòries de subvencions i formar part de consells i òrgans de participació municipals, com cooperar en la elaboració dels Pressupostos Participatius 2020.

 

L’objectiu del RMEAC és disposar d’una informació fiable sobre el nombre d’entitats i seccions existents a la vila, la seva tipologia, la seva representativitat, el nombre de socis i altres dades d’interès. Amb aquest material, l’Ajuntament vol impulsar una correcta política municipal de foment de l’associacionisme i la participació ciutadana.

 

Cal recordar que al RMEAC, s’han d’inscriure les entitats ciutadanes que tinguin com a objecte fomentar o millorar els interessos generals o sectorial de la ciutadania del municipi: associacions de veïns, AMPA, entitats culturals, esportives, recreatives, juvenils, de gent gran, socials, educatives, etc.

 

Com fer les inscripcions telemàticament

Les entitats han de fer la inscripció telemàticament des del web municipal fent clic en aquest enllaç, ja que la situiació actual pel COVID-19 no permet fer-la presencialment a la Oficina d’Assistència en Matèria de Registre de l’Ajuntament (OAMR).

 

En cas de necessitar ajuda o suport per com han de realitzar el tràmit telemàticament, poden trucar al servei OAC360º de dilluns a divendres de 8 a 20h. tel. 938649693 o contactant per mail a oac360@palauplegamans.cat.

 

Per poder inscriure’s-hi, els interessats han de presentar la sol·licitud telemàtica en el Registre General de l’Ajuntament aportant la següent documentació:

  • Resolució d’inscripció, estatuts i acta fundacional, registrats en el Registre d’Entitats Jurídiques de la Generalitat (*) o en d’altres registres oficials
  • Targeta d’identificació fiscal
  • Composició actualitzada dels càrrecs directius
  • En el cas de delegació d’una entitat que no és de la vila, caldrà el certificat original de reconeixement de la delegació, de la seu social i de les persones de contacte.

(*) En el cas del Registre d’Entitats Jurídiques de la Generalitat no cal presentar cap documentació, l’Ajuntament les consultarà telemàticament.

 

Punts importants a tenir en compte per part de les entitats:

  • El formulari de la sol·licitud ha d’anar signat digitalment (amb certificat digital del president/a o de representant legal de l’entitat)
  • En cas que el president/a o representant legal no disposi de certificat digital per poder signar el formulari de sol·licitud d’alta al RMEAC, li demanarem que mitjançant l’idCAT mòbil i a través de la instància genèrica ens notifiqui qui serà la persona delegada/representant per poder fer aquests tràmits de registre mentre duri l’estat d’alarma.
  • Les entitats esportives que haurien de registrar presencialment la documentació requerida i atès que ara per ara no es pot fer, les hi demanem que avancin la documentació per registre telemàtic comprometent-se a fer-ho un cop se restableixi l’atenció presencial del registre municipal.

Si en algun moment es produeixen canvis en algun dels documents aportats per les entitats o alguna modificació de dades, s’ha de comunicar al Registre General de l’Ajuntament. Per això, l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registres recordarà periòdicament a les entitats registrades l’obligació de avisar de qualsevol alteració.

 

Les dades del RMEAC són públiques i consultables per la ciutadania. El nom de l’entitat, el domicili social, el telèfon, l’adreça electrònica i l’àmbit temàtic es publicaran al web municipal.

Torna



Comparteix aquest contingut