Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimarts, 21 de novembre

Hipoteques i clàusules abusives: Entra en funcionament el nou servei gratuït d’assessorament

6 de setembre de 2017



Cal demanar cita prèvia a Atenció Ciutadana per tenir atenció personalitzada d’un lletrat/da del Col·legi d’Advocats de Sabadell

 

Aquest matí ha entrat en funcionament el nou servei que presta l’OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) per assessorar jurídicament i de forma gratuïta sobre clàusules abusives en crèdits hipotecaris i préstecs personals. Un lletrat o lletrada de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Sabadell atendrà les consultes de la ciutadania que sol·liciti el servei.

 

Per tenir aquest assessorament cal demanar cita prèvia al Servei d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, trucant al número de telèfon 93.864.80.56, de dilluns a divendres, de 9 a 14h. L’atenció personalitzada es duu a terme a la Casa Consistorial (pl. de la Vila, 1), de 9 a 13h, els següents dimecres: 6, 13 i 20 de setembre; el 4, 11 i 18 d’octubre; el 8, 15 i 22 de novembre; i el 13, 20 i 27 de desembre.

 

Es pot acudir al servei per fer consultes relacionades amb les clàusules terra, però també per saber si es poden reclamar devolucions dels diners pagats en concepte de despeses de formalització i impostos (concessió, atorgament i inscripció registral de l’escriptura) i assessorar-se quant a altres clàusules, com l’IRPH.

 

Carmen Cabeza, Tinenta d’Alcaldia i regidora de Consum, va afirmar el passat juliol, en anunciar-se aquest nou servei, que “l'objectiu és donar un primer consell orientador, gratuït i no directiu, relatiu als aspectes jurídics que puguin derivar-se de l'existència de clàusules abusives en els contractes de préstecs hipotecaris”. “També s’informa –continuava Cabeza- dels tràmits previs de solució negociada per tal d'evitar el conflicte processal o analitzar la viabilitat de la pretensió”.

 

L’assessorament s’activa en el marc del conveni de col·laboració que ha signat el Servei de Suport de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona amb diferents col·legis d’advocats de la província. En cas que la persona consumidora decideixi optar per la via judicial, i sempre que compleixi els requisits, rebrà assessorament en relació a la justícia gratuïta.

 

Aquest conveni de col·laboració es va aprovar coincidint amb la finalització del període de 2 mesos que tenien les entitats bancàries per donar resposta a moltes de les reclamacions presentades en relació al Reial Decret Llei 1/2017, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules terra (BOE 2017.01.21).



Imatges relacionades

  • Un ciutadà i una ciutadana en una de les primeres sessions d'assessorament del nou servei.

    Un ciutadà i una ciutadana en una de les primeres sessions d'assessorament del nou servei.

Enllaços relacionats