Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimecres, 13 de desembre

Els alumnes de l'institut aprenen sobre els drets dels consumidors amb la col·laboració de l'OMIC

21 de març de 2014



Els alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Ramon Casas i Carbó han realitzat durant aquesta setmana un crèdit de síntesi sobre consum en el que hi han col·laborat l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona. És la 7a edició del crèdit de consum que realitza aquest centre educatiu. Carmen Cabeza, Tinenta d'Alcaldia d'Acció Social i regidora de Consum posa l'accent en el fet que "és molt positiu que els joves del poble es formin en qüestions de consum per saber quins drets tenen i com els poden exercir com a consumidors responsables".

 

Els 144 alumnes que han fet aquest crèdit han visitat una exposició que s'ha instal·lat a l'institut per transmetre qüestions bàsiques sobre consum, com la informació que han de contenir les etiquetes dels productes, els drets dels consumidors, quan i com es poden fer reclamacions i altres qüestions. També han assistit a xerrades on s'han tractat temes com les garanties, les reparacions, problemes que es poden trobar, l'etiquetatge sobre consum energètic d'electrodomèstics, les contractacions de serveis, com detectar i evitar fraus, com prevenir el 'phising' (apropiació de contrasenyes) en el comerç per internet, què és el dret de desestiment d'una compra i com exercir-lo, els riscos del consum... A més, s'han tractat qüestions relacionades amb la publicitat. La setmana ha inclòs la visita a una oficina mòbil d'atenció al consumidor que la Diputació de Barcelona ha traslladat fins a la porta de l'institut. Allà se'ls hi ha explicat les funcions de les oficines i se'ls hi han explicat casos pràctics.

 

Per últim, se'ls ha recordat que l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans compta amb una Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC), on pot anar-hi la ciutadania per resoldre qualsevol dubte relacionat amb els seus drets com a consumidor i per tramitar reclamacions o queixes si es considera que s'han vulnerat els seus drets. L'OMIC es troba a la Casa Consistorial (plaça de la Vila, 1). Es pot demanar cita al telèfon 93.864.80.56. L'horari d'atenció al públic és de 9 a 14h, de dilluns divendres. També es pot contactar amb l'OMIC mitjançant l'adreça electrònica omic@palauplegamans.cat.



Imatges relacionades

  • Oficina Mòbil d'Informació al Consumidor, amb alumnes de l'Institut Ramon Casas i Carbó.

    Oficina Mòbil d'Informació al Consumidor, amb alumnes de l'Institut Ramon Casas i Carbó.

Enllaços relacionats