Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Alta al padró municipal d'habitants per canvi de residència

#Família
#Nova Ciutadania
#Padró Habitants

Descripció

Inscripció en el padró municipal d’habitants de les persones que resideixen en el municipi i que procedeixen d’altres municipis de l’estat espanyol o de l’estranger, o bé, d’aquelles, que per qualsevol motiu, no consten inscrites al padró d’habitants del municipi, encara que hi resideixin des de fa temps.

Organisme competent / responsable

Ajuntament

Àrea tramitadora

Serveis Administratius

Classificació temàtica

Padró Municipal

Qui el pot demanar

La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.

Internet

Observacions

Per realitzar la tramitació electrònica es requereix d'identificació digital (idCat mòbil, certificat digital idCat, cl@ve etc)

Tramitar

 

 

Recordeu adjuntar a la vostra sol·licitud els documents requerits.

 

Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?


Presencial

Observacions

A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana

On es fa

OAMR  (Oficina d'Atenció en Matèria de Registre)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores

Es recomana sol·licitar cita prèvia pels tràmits d'empadronament clicant en aquest enllaç:

 Cita prèvia per alta empadronament 


Període de l'any en que es pot demanar

En qualsevol moment de l'any

Termini de la sol·licitud

En qualsevol moment de l'any

Requisits previs

Estar residint la major part de l'any en el domicili on us voleu empadronar.


Preu / Taxa

Gratuït

Documentació a aportar

Documents que acreditin la identitat (han d'estar en vigor):

  • Espanyols majors d'edat: DNI o passaport, o en el cas de representació, el document identificatiu del representant. En cas de realitzar el tràmit electrònicament la persona interessada, aquesta autenticació és implícita amb l'ús del certificat electrònic.
  • Estrangers majors d'edat: NIE o passaport. En cas d'estrangers comunitaris, Certificat de registre central d'estrangers.
  • Menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement o DNI o passaport.
  • Menors majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement i DNI.
  • Menors estrangers:  Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà), targeta de residència o passaport si se'n disposa. En cas d'estrangers comunitaris aportar també el certificat de registre central d'estrangers.
  • Si es fa mitjançant un representant: Document acreditatiu de la representació (Document de representació, acta d'acceptació del càrrec de tutor en el cas de representants legals, resolució judicial en cas de menors tutelats o de guàrdia i custòdia en exclusiva).

 

Empadronament menors ambdós progenitors:

  • Consentiment d'ambdós progenitors signant el formulari d'alta al padró municipal d'habitants

 

Empadronament menors amb un sol progenitor amb el consentiment d’ambdós o autorització judicial

 

Empadronament menors amb un sol progenitor quan NO hi ha consentiment d’ambdós ni autorització judicial

  1. No existeix resolució judicial de guarda i custòdia: Declaració responsable i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
  2. Existeix resolució judicial de guarda i custòdia en exclusiva al progenitor que fa el tràmit: Declaració responsable  i la resolució judicial o el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.

 

Empadronament menors quan existeix resolució judicial de guarda i custòdia compartida

  • Resolució relativa a la guarda i custòdia compartida, sempre que indiqui el lloc d’empadronament, o el consentiment d'ambdós progenitors o nova resolució que es pronunciï sobre el nou lloc d'ampadronament.

 

Empadronament de menors en domicili diferent als progenitors

  • Autorització expressa i per escrit dels progenitors o representants legals o declaració de responsable segons els casos anteriors.

 

Documents que acreditin el domicili:

  • Escriptura de propietat o contracte de lloguer a nom de la persona que s’empadrona. Sempre que la informació no consti en les bases de dades municipals. En cas del contracte de lloguer haurà d'aportar el rebut o document bancari que justifiqui el pagament del lloguer amb una antiguitat de menys de 3 mesos.
  • En el cas que en el domicili ja constin persones empadronades, caldrà aportar l'autorització de la persona propietària de l'habitatge o que disposi de la titularitat del contracte de lloguer.
  • En el cas d'empadronar-se en un establiment col·lectiu: Autorització de qui ostenta la direcció del centre.

 

 

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit


Normativa


Termini de resolució

  • La tramitació és immediata a partir de la recepció i validació de la documentació en el servei municipal.

Silenci administratiu

Positiu

Normativa del silenci administratiu

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

Informació actualitzada el dia 08/04/2024

Torna



Comparteix aquest contingut

Et podem ajudar?X

Truca'ns

935 954 803

de dilluns a divendres
de 8 a 20h


 

Et podem ajudar?