Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Inici |

e-FACT

e-FACT

 

Que és?


L'eFACT és el servei de factura electrònica de l'Ajuntament i consisteix en un sistema d'emissió, recepció i intercanvi de factures electròniques amb els proveïdors. Entre els avantatges que suposa la utilització l'eFACT per als proveïdors destaquen:

  • Intercanvi de la informació sense error entre l'Ajuntament i els proveïdors (les dades originals arriben a destí per mitjans electrònics sense cap tipus d'entrada manual).
  • Registre d'entrada de les factures electròniques per part de l'Ajuntament en un termini màxim de 24h des del seu lliurament, així com la reducció dels temps de tramitació.
  • Com a proveïdors disposareu de totes les garanties en la recepció i registre de les factures i podreu agilitzar l'inici del còmput dels terminis de cobrament.
  • Estalvi de costos en la generació i emissió de les factures en format electrònic enlloc de la factura en paper.

Com utilitzar-ho?

1. Que es considera factura electrònica?


És el document electrònic que conté el mateix tipus d'informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet per mitjans electrònics. Té validesa legal quan du una signatura electrònica avançada basada en certificat digital reconegut que garanteix la seva autenticitat i integritat.

2. Com es generen?


El format electrònic per emetre factures electròniques a l'Administració és facturae. Per generar les factures amb aquest format, es disposen de diversos mecanismes:

  • A través de l'aplicació gratuita “Gestió de facturació electrònica” que ofereix el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç i que podeu trobar a la web www.facturae.es.
  • Mitjançant una interfície de facturació electrònica en local per a Microsoft Word 2007 i que podeu descarregar-vos gratuïtament en http://factoffice.codeplex.com
  • Altres recursos disponibles: www.pimestic.cat i www.hazteunafacturae.com
  • A través de plataformes privades de serveis de facturació electrònica que hi ha al mercat i que permeten generar factures electròniques en format facturae-



3. Com lliurar-les a l'Ajuntament?


Un cop generades, per enviar les factures electròniques a l'Ajuntament, podeu utilitzar diferents mecanismes:

  1. A través de la bústia de lliurament. L'Ajuntament disposa d'una bústia de lliurament en l'apartat Oficina Virtual de la web municipal http://www.palauplegamans.cat per tal que pugueu desar-hi la factura electrònica.
  2. A través de plataformes privades de serveis de facturació electrònica

Podeu lliurar les factures electròniques mitjançant les plataformes privades de serveis de factures que hi ha al mercat si aquestes es troben adherides al servei eFACT: CAIXAFACTURA (La Caixa), eFACTURA-Seres, PIMEFACTURA, TS-FACTURA, la plataforma d'EDICOM, EdasFactura (ZeroComa) i B2B Router (Invinet Sistemes).