Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Àrea de Salut Pública i Sanitat

Àrea de Salut Pública i Sanitat

Nom del servei

 Àrea de Salut Pública i Sanitat

 

Marc estratègic del Servei (missió i objectius)

  

El Servei de Salut Pública municipal té la missió de contribuir a la millora de la salut i el benestar de les persones en col·laboració amb altres administracions públiques i per altra banda, tenim la missió de vetllar per la tinença responsable dels animals de companyia al municipi.
Els objectius fonamentals de les polítiques de salut pública són crear i facilitar les condicions que afavoreixin la salut i que milloren la qualitat de vida de la població, reduint-ne les desigualtats.

 

a) Protecció de la salut, dirigida a mitigar els efectes negatius que poden tenir diversos elements del medi sobre la salut i el benestar de les persones. Són les intervencions, les prestacions i els serveis destinats a garantir que els productes alimentaris siguin salubres i que els agents físics, químics i biològics presents en el medi no afectin desfavorablement a la salut de les persones

 

b) Promoció de la salut i prevenció de les malalties: són prestacions i serveis dirigits a fomentar la salut de la població i, especialment, a estimular l’adopció d’estils de vida saludables.
Per assolir els objectius del servei, s’ha elaborat el Pla local de Salut, que esdevé una aposta de l’Ajuntament per treballar en l’àmbit de proximitat de la ciutadania i per incidir en un escenari favorable per al treball sobre els determinants de la salut amb l’objectiu de reduir les desigualtats en salut.
Els nostres valors són la interdisciplinarietat, un enfocament comunitari i equitatiu, la confidencialitat i la voluntat de servei públic.

 

c) Animals de companyia: prestacions i serveis dirigits a la tinença responsable i control de les colònies de gats de carrer. Gestió del cens municipal i les llicències per tinença de gossos potencialment perillosos. 

 

 

 

Breu descripció del Servei

 Atendre a les necessitats de la ciutadania en relació a la salut publica, en aspectes de protecció i promoció de la salut per tal de millorar la qualitat de vida i es duen a terme totes les gestions relacionades amb els animals de companyia i la tinença responsable.

 

Web del Servei

http://www.palauplegamans.cat

 

Legislació aplicable

 Llei 15/1990, d’ordenació sanitària de Catalunya.
Llei 18/2009, del 22 de’octubre, de salut pública.
Decret legislatiu 2/2008, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals.
Ordenança reguladora de la tinença d’animals, publicada en el Butlletí oficial de la província de Barcelona en data de 9 d’agost de 2018.
Decret 90/2008, de 22 d´abril, pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higienicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques
DECRET 352/2004, de 27 de juliol, pel qual s'estableixen les condicions higienicosanitàries per a la prevenció i el control de la legionel·losi.
Real Decret 487/2022, de 21 de juny, pel qual s’estableixen els requisits sanitaris per a la prevenció i el control de la legionel·losis.
RD 140/2003, de 7 de febrer, pel qual s´estableixen els criteris sanitaris de la qualitat de l´aigua de consum humà.
Reial D

 

Relació de les línies de Servei que es presten

 

• Informació, assessorament i orientació sobre qüestions competencials.
• Promoció de la salut: actuacions, prestacions i serveis destinats a fomentar la salut individual i col·lectiva que impulsen l’adopció d’estils de vida saludables per mitjà de les intervencions adequades en matèria d’informació, comunicació i educació sanitàries.


- Elaboració i execució del Pla local de salut 2020-2024
- Gestió amb les campanyes de donació de sang
- Educació sanitària 
- Dies mundials i campanyes solidàries
- Participació en  el Pla de prevenció de drogues i addicions


• Protecció de la salut: conjunt d’actuacions, prestacions i serveis destinats a garantir la innocuïtat i la salubritat dels productes alimentaris i el medi ambient per preservar la salut de la població davant els agents físics, químics i biològics del nostre entorn.
Sanitat ambiental


- Gestió del risc per a la salut pública derivat de la contaminació del medi: plagues i aus periurbanes
- Prevenció i control de legionel·losis
- Gestió del risc per a la salut pública als equipament públics i habitatges
- Gestió del risc per a la salut publica derivat de les aigües de consum humà. 
- Controls sanitari dels establiments de tatuatge, pírcing i micropigmentació.
- Control sanitari de les sorreres infantils de les escoles.
Seguretat alimentària
- Control sanitari d’establiments minoristes i restauració, fires i mercats i activitats puntuals.
- Registre i cens dels establiments alimentaris i mapa de risc.


• La tinença responsable d’animals domèstics: garantir una saludable relació dels animals amb les persones en l’aspecte higiènic sanitari, i també una eficaç protecció d’aquests.

 

- Campanyes de tinença responsable
- Gestió del cens d’animals de companyia
- Gestió de l’atorgament de les llicències de gossos potencialment perillosos
- Control de les colònies de gats de carrer
- Gestió dels animals perduts i/o abandonats

 

• Altres:


- Suport a les entitats de salut
- Gestions per disposar d’un Municipi cardioprotegit
- Informació de les farmàcies de guàrdia 

 

Àrea i unitat responsable del Servei

 Àrea de Serveis a les Persones

 

Equip tècnic

 1 Tècnica de Salut Publica
1 Auxiliar administrativa de Salut Pública

 

Altres unitats implicades

 Salut Publica

 

Persones destinatàries

 Conjunt de ciutadania

 

Com s’ha de sol·licitar el Servei

 Presencialment, a les diferents OAMR / Per telèfon A través del web municipal A través del correu electrònic

 

Cost per a l'usuari/a (condicions d'accés)

 El cost del serveis estan definits a l’Ordenança Fiscal núm.27 - TINENÇA I CAPTURA ANIMALS DOMÈSTICS – 2023 i l’Ordenança Fiscal núm.31 - AUTORITZACIONS SANITÀRIES - 2023

 

Canals de participació de l'usuari/a i eines de retorn de la participació

 L’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania diversos canals de participació on podeu efectuar consultes, queixes, suggeriments i propostes:
Queixes i suggeriments. Canal de queixes i propostes
El termini de resposta dels suggeriments, queixes i reclamacions és de 15 dies.
Canals oficials de l’Administració.
Per correu electrònic a salutpublica@palauplegamans.cat

 

Canals de presentació de suggeriments, queixes i reclamacions

 Presencialment, a les diferents OAMR
Per telèfon
A través del web municipal
A través del correu electrònic

 

Termini de resposta dels suggeriments, queixes i reclamacions

 15 dies

 

Drets i deures dels usuaris/es del Servei

 

DRETS


Teniu dret a:
• Escollir mesures o recursos i a participar en la presa de decisions.
• Ser atès/a per una persona amb un nivell de professionalitat adequat.
• Conèixer en tot moment l’estat de tramitació de les seves sol·licituds.
• Conèixer la identitat del personal municipal responsable de l’atenció i de la tramitació de les seves peticions.
• Ser tractat/da amb respecte i a ser atès amb agilitat, obtenint informacions entenedores i complertes.
• Presentar en qualsevol moment suggeriments de millora i/o queixes dels serveis municipals oferts per l'Ajuntament a través de qualsevol canal (presencial, telefònic, en línia).
• Tenir garantida la confidencialitat de les dades lliurades segons la normativa de protecció de dades i amb absolut respecte a la seva intimitat.
• No haver de presentar documents que ja es troben en poder de l'Ajuntament o d'altres administracions que hagin de ser emesos pels serveis municipals, mitjançant la seva autorització de consulta als serveis de Via Oberta.
• Accedir a tots els serveis municipals en les mateixes condicions.
• Ser consultat/da periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat dels serveis d'atenció ciutadana.

DEURES


Heu de complir amb el deure de:
• Fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis.
• Respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per als tràmits i convocatòries.
• Respectar la dignitat personal i professional del personal municipal.
• Respectar l’ordre d’atenció.
• Facilitar dades veraces, així com comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d'un servei o les relatives a un procediment.
• Assegurar-se de llegir i comprendre allò que signa.
• Fer efectives les taxes o preus públics que prevegi la normativa.

 

Compromisos de qualitat, indicadors de mesura i mesures d'esmena davant d'incompliments

 

https://www.palauplegamans.cat/files/doc10968/pla-local-de-salut-2020-2024.pdf

Enllaç a resultats

Enllaç

compromís 2

ind 2

m.e 2

compromís 3

ind 3

m.e 3

compromís 4

ind 4

m.e 4

 

Formes de consulta del seguiment de la carta

 Enllaç

 

Periodicitat de difusió del seguiment de la carta

 (mensual, trimestral, anual...)

 

Localització del servei i formes d'accés

 

Data d'entrada en vigor de la carta (aprovació) i vigència

 

Data de revisió /actualització prevista

Comparteix aquest contingut