Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Palau-solità i Plegamans se suma a la campanya per lluitar contra la pobresa energètica

#Consum-OMIC

26/11/2020

L’Agència Catalana de Consum de la Generalitat ha engegat una campanya amb el lema “Per no deixar ningú enrere, tallem amb la pobresa energètica”, en la qual l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans si suma informant a tots els veïns i veïnes de les recomanacions per poder lluitar contra la pobres energètica.

 

La llei 24/2015 protegeix les persones i les unitats familiars en situació de risc d’exclusió residencial davant dels talls que puguin acordar les companyies subministradores d'electricitat, gas i agua potable per manca de pagament.

 

Les persones que es trobin en situació de vulnerabilitat i no puguin fer front al pagament d’aquests subministraments bàsics, o bé hagin rebut un avís de tall, s’han d’adreçar als serveis socials del seu municipi.

 

Si l'empresa subministradora executa el tall malgrat que la persona o la unitat familiar es troba efectivament en risc d'exclusió residencial, es poden denunciar els fets a l’Agència Catalana del Consum.

Els motius pels quals es pot considerar que una persona o unitat familiar està en risc d’exclusió residencial poden ser, segons la Llei 24/2015:

  • Tenir ingressos inferiors a:
    • 2 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya), si es tracta de persones que viuen soles.
    • 2,5 vegades l’IRSC, si es tracta d’unitats de convivència (més d'una persona).
    • 3 vegades l’IRSC, en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependència.
  • Estar en risc imminent de perdre l’habitatge
  • Que hi hagi una persona amb dependència energètica (que necessita màquines assistides per sobreviure)

 

Què cal fer si no podeu pagar la factura o rebeu un avís de tall del servei

  • Us heu d’adreçar als serveis socials del vostre municipiper tal que puguin elaborar un informe que indiqui que esteu en risc d’exclusió residencial.
  • Si l’empresa subministradora us demana autorització per usar les vostres dades per sol·licitar als serveis socials l’informe de risc d’exclusió residencial, l’heu de donar (si no ho heu fet ja) i adreçar-vos als serveis socials del vostre municipi.

 

Què cal fer si us han tallat el servei

  • Si us trobeu en situació de risc d’exclusió residencial us heu d’adreçar als serveis socials per tal que suspenguin el tall.
  • També us podeu adreçar a l'Oficina municipal d'informació al consumidor de Palau-solità i Plegamans perquè l’empresa ha incomplert la llei i podria ser sancionada.

 

Altres ajuts

 

Bo social (llum)  


El bo social és un descompte que han de fer les empreses comercialitzadores de referència de subministrament elèctric als consumidors en situació de vulnerabilitat econòmica, en funció del seu nivell d’ingressos i del compliment de determinats requisits. Aquests descomptes oscil·len entre el 25% i el 40% de l’import de la potència i el consum. Per a més informació, podeu adreçar-vos a les oficines de les empreses de subministrament elèctric o bé consultar el seus llocs web.

 

Bonificacions del cànon de l’aigua


És una bonificació per garantir les necessitats bàsiques d’aigua adaptant-se a les situacions de vulnerabilitat de la població menys afavorida. (vegeu)

A més, a causa de la Covid-19 s’han aprovat mesures d’ajuda a les famílies

 

Més informació

  • No puc pagar les factures de l'aigua, el gas i la llum. Generalitat de Catalunya (vegeu)
  • Per no deixar ningú enrere, tallem amb la pobresa energètica (vegeu)

 

Torna



Comparteix aquest contingut