Informe d’integració social per a renovar/modificar la residència temporal
Descripció
Aquest informe facultatiu servirà per acreditar l’esforç d’integració de la persona estrangera en el procés de renovació de la seva autorització de residència temporal(no lucrativa, per reagrupament familiar, treball per compte d’altri i treball per compte propi).
Organisme competent / responsable
Departament de Treball, Afers Socials i Families. Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania
Àrea tramitadora
Serveis Socials
Classificació temàtica
Serveis Socials i immigració
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Presencial
Observacions
OAC Área de Serveis Socials
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any
Requisits previs
- Ser persona estrangera no comunitària.
- Ser major d’edat (o major de 16 anys amb autorització del representant legal)
- Disposar d’autortizació de residència pendent de renovar.
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Original o fotocòpia complerta compulsada del passaport en vigor.
- Original o fotocòpia complerta compulsada del NIE en vigor.
- Original o fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa de l’esforç d’integració a través de la participació activa en accions formatives destinades al coneixement i respecte dels valors constitucionals, dels valors estatutaris de Catalunya, dels valors de la Unió Europea, dels drets humans, de les llibertat públiques, la democràcia, la tolerància o la igualtat entre homes i dones, del seguiment de programes d’inserció cultural (coneixement de la societat catalana), de coneixements suficients de la llengua catalana i castellana o de col·laboració en xarxes socials.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Instància Genèrica (descarreguin l'imprès per a la tramitació presencial)
Impres de sol.licitud d'informe per renovar/modificar la residència temporal
Normativa
- LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni. (7340 núm. Llei o Decret Legislatiu publicat el 30/03/2017 )
- REIAL DECRET 557/2011, de 20 d'abril pel qual s'aprova el reglament de la Llei orgànica 4/200, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, reformada per la Llei orgànica 2/2009. (103 núm. BOE publicat el 30/04/2011 )
Termini de resolució
Aproximadament 30 dies
Silenci administratiu
No opera
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment adminsitratiu
Altra informació d'interès
Per a més informació, consulteu el tràmit de la Generalitat de Catalunya
Informació actualitzada el dia 20/12/2021