Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Visita'ns

Museu Internacional dels Titelles de Catalunya

antics i actuals, i les seves tècniques de manipulació. S'hi duen a terme activitats relacionades amb les arts escèniques, plàstiques, l'educació, la literatura i el patrimoni.Ideat i creat per Teia Moner, prestigiosa i reconeguda titellaire. Proposa tres formats de visita diferents adequats a cada tipus de públic.

Visiteu el web del Museu

Rutes turístiques

Ruta 1

Ruta Turística Hostal del Fum – Església romànica de Santa Maria de Gallecs Recorregut: 5,7 km Temps: 2 h

Sortida del Parc de l’Hostal del Fum. Inici de l’itinerari per la Ronda Verda riu amunt, creueu la riera  fins al carrer Pompeu Fabra en direcció al camí que va a la Comanda Templera. Des de la Comanda Templera,  aneu en direcció al Camí de Santa Magdalena per creuar el pontet i anar fins a la Masia de Can Cladellas, cal continuar recte i arribar a l’església romànica. Des d’aquí es pot fer una caminada més llarga si agafeu la ruta 2, o podeu seguir per la ruta 1 i més endavant agafar l’opció de la variant de la ruta 2, fareu una volta pel mig del poble i al final anireu a parar al Parc de l’Hostal del Fum.

Ruta 2

Ruta 2 Ruta església romànica de Santa Maria de Gallecs- Masia Can Duran - Hostal del Fum Recorregut: 7 km Temps: 2 h 30 m

Sortida de l’església romànica direcció la Sagrera,  passant per la Masia de Can Duran i el Museu de l’Avi, creueu el torrent de Can Duran i pugeu pel carrer Guilleries, gireu a l´esquerra pel carrer Tarragona fins a arribar a la Masia Can Tarragona, on hi ha un menhir, gireu a la dreta i a uns metres hi trobareu la Masia de Ca l’Aiguadé.  Seguiu cap a la dreta i arribareu a la  Font de Sant Roc, aneu per la zona de La Pineda, pel carrer Navarra fins a arribar al pont de Can Cladellas. En aquest punt la ruta pot derivar en dues: la primera és tornar al Parc de l’Hostal del Fum passant per la Ronda Verda i la segona, continuar recte pel passeig de la Carrerada fins al centre del municipi.

Ruta 2 per la variant Recorregut: 9 km Temps: 3 h

Sortiu del passeig de la Carrerada passant per les Escoles Velles, continueu per la plaça de l’Ajuntament i en direcció a l’església de Sant Genís per l'avinguda Catalunya, passant per la Casa Folch. Continueu per l'avinguda Catalunya direcció Barcelona fins a arribar a la Masia de Can Cortés, aneu pel carrer Camí Reial fins al carrer de la Pedra Llarga, on es troba el menhir (història), baixeu pel carrer Miquel Martí i Pol i agafeu de nou la Ronda Verda fins a arribar al Parc de l’Hostal del Fum.

Ruta 3

Ruta 3 Ruta de Palau a Gallecs Recorregut: 5,5 km Temps: 2 h

Sortida des de l'església de Sant Genís per l’avinguda Nostra Senyora de Montserrat fins a la plaça de l'Alzina, continueu recte per la Rambla del Molí, gireu a l’esquerra fins a arribar a la cruïlla de l'avinguda Catalunya i creueu per pujar pel carrer Viver  fins al carrer Susqueda. Després, seguiu recte fins a arribar al  castell de Plegamans, continueu pel camí de Santa Ana  i el camí de la Serra fins a arribar al Parc Natural de Gallecs.

Ruta 4

Ruta 4 Ruta cicloturística Recorregut: 21 km Temps: 1h.30 m

Sortida del Parc de l’Hostal del fum. Inici de l’itinerari per la Ronda Verda, riu amunt, creueu la riera  fins al carrer Pompeu Fabra i llavors en direcció al camí que va a la Comanda Templera. De la Comanda Templera, sortiu en direcció al camí de Santa Magdalena per creuar pel pontet i aneu fins a la Masia de Can Cladellas. Continueu. recte i arribareu a l’església romànica de Santa Maria de Gallecs. Continueu en direcció a la Sagrera passant per la Masia de Can Duran i el Museu de l’Avi, creueu el torrent de Can Duran i pugeu pel carrer Guilleries, gireu a l’esquerra pel carrer Tarragona fins a arribar a la Masia Can Tarragona, on hi ha un menhir, gireu a la dreta i,  a uns metres, hi trobareu la Masia de Ca l’Aiguadé. Continueu cap a la dreta i arribareu a la  font de Sant Roc, a la zona de La Pineda, un cop creuat el pont, seguiu pel carrer Sant Roc fins a la cruïlla de l’avinguda del Sol, a l’alçada del CEIP Palau. Seguireu el carril bici fins al carrer Suïssa i us dirigireu cap a la Masia de Can Malla, la voltareu per la façana principal  on hi ha un rellotge de sol. Després de la masia creuareu l’avinguda Catalunya i us enfilareu pel carrer Pujada i pel carrer Major fins a la Masia de can Falguera. Després d’aquesta  masia seguiu pel GR-97.3 fins a arribar al Parc Natural de Gallecs. De tornada passareu pel camí de la Serra fins al castell de Plegamans. Un cop arribats al castell, baixareu pel carrer Empordà fins  a tornar a  creuar l’avinguda Catalunya en direcció a la Pedra Llarga, i seguireu pel camí Reial tot passant per davant de la Masia de can Cortès. Arribareu a l’avinguda de la Carrerada i baixareu fins a arribar altre cop a la Ronda Verda, que agafareu riu avall fins a  tornar a l’inici, al Parc de l’Hostal del Fum.

Gimcana digital turística

Gimcana (2).png

Introducció

Baixes amb les cames una mica entumides i respires l'aire càlid de Palau-solità i Plegamans; avui serà un gran dia. Fa alguns mesos, vas enviar un sobre a l'Ordre del Temple amb l'objectiu d'unir-te al seu encàrrec.

Provens d'una família humil i és un honor per als teus que t'uneixis a l'Ordre del Temple. No obstant això, formar part de tal institució no és una tasca fàcil. La fama dels templers té una raó de ser , i si vols ingressar a l'Ordre, hauràs de demostrar la teva astúcia.

Però... ningú t'està esperant! Tal com imaginaves, hauràs de trobar els templers pel teu compte, i és possible que aquesta prova formi part dels seus ja coneguts ritus d'iniciació.

Si no trobes els templers abans que es faci fosc, probablement hauràs de tornar a casa amb el cap cot; així que, som-hi i que comenci l'aventura!

Joc

Per començar la tasca encomanada situa't  en una antiga masia situada al carrer Reial. Et ve a la ment el número 56.

Ubicació (2).png Prova 1

Ets davant de Can Cortès , nombroses famílies de pagesos viuen els fruits de la terra. Però..tu, ves a la teva! És obvi que si els templers viuen en aquest municipi, deuen haver triat un lloc més sagrat per establir-se, així que el millor serà que continuis buscant.

? Enigma

Quan des de dalt un gall sentis cantar, digues-me quina direcció pots prendre. A la dreta de la façana principal, cap a quin rumb has de caminar?

Pistes

#01 - Per veure el gall, allunya't de la masia i agafa perspectiva.

#02 - A la dreta de l'entrada, cap on els ocells volen quan arriba l'hivern anuncia la seva arribada.

Resposta

SUD

Ubicació (2).png Prova 2

Saps de bona mà que els templers són cabalistes, per tant, no seria d'estranyar que haguessin triat Palau-solità i Plegamans per establir la seva comanda.

? Enigma

A cada destinació, el templer té la seva ocupació. Aquí a Palau-solità i Plegamans, quin destí proclama el lleó de la seva boca per a uns cavallers tan valents?

Escaneja el següent codi QR per continuar l'aventura. És gratuït , sense registres, divertit , sostenible, educatiu i enigmàtic

Els Patufets

Patufet etiqueta.jpg     Els Patufets

Neixen de la iniciativa de la regidoria de Comerç i Turisme amb la voluntat de promocionar la vila i el seu patrimoni com element dinamitzador de comerç  És un producte de km0 fetes a la vila seques i dolces amb gust a ametlla i vainilla.

Elaborats a base de clara d'ou, sucre, vainilla i fruits secs (ametlla).

Els dolços Patufets volen fer a més un homenatge al personatge català Patufet popularitzat per l’escriptor i veí il·lustre de la vila, Josep Maria Folch i Torres.

Aquestes pastetes han estat creades pels mestres pastissers de tres forns i pastisseries de la vila, Jordi Cañadillas d’Inesana PastisseriaJosep Corominas de Pastisseria Corominas i Pere Turón de la Pastisseria Turón.

Vista en 360 graus

Ara podem gaudir d’una visita virtual a alguns dels llocs més emblemàtics de la vila: El Castell de Plegamans, la Fundació Folch i Torres, la capella de Sant Genís, Can Cortès, la Sala de Plens de l’Ajuntament, Can Maiol, la Parròquia de Santa Maria, Can Falguera, l’Alzina i un recorregut des de l’aire per la ronda verda; mitjançant la tècnica de la fotografia de 360º combinada amb l’edició d’imatges aèries amb drons.

El tour virtual parteix d’una fotografia 360º d’alta qualitat que permet veure tot l’entorn d’un espai des d’un punt fixe; només movent el ratolí amunt i avall, a esquerra i dreta, o realitzar un zoom per veure el detall d’un angle. El tour, a més permet situar la ubicació de l’espai, saltar d’una imatge a una altra i accedir a punts d’informació.

Esperem que gaudiu de la visita i descobriu una mica més els racons de la nostra vila.

Us oferim un video introductori on es mostren totes les vistes disponibles en la vista de 360 graus.

Mapa del Patrimoni Cultural de Palau-solità i Plegamans

Palau compta amb un nou mapa on hi ha ubicats els punts d'interès del patrimoni de la Vila. El podeu consultar digitalment utilitzant el següent enllaç o recollir-ne un exemplar físic a l'Ajuntament.

Mapa Patrimoni Palau

EscapeGame

Escape Game és un joc de pistes en l’entorn del teu municipi, on la recerca, la resolució d’enigmes i la localització de diferents punts faran que passis una estona divertida en família o amics. Hauràs de seguir les indicacions i pistes que et dóna el professor, per a poder arribar al final del joc, i resoldre el misteri. No hi ha límit de temps.

Fires i Mercats

Mercat Medieval

Vine i viatja a un autèntic poblat medieval!

Amb espectacles, torneig amb cavalls, visites guiades al Castell de Plegamans i molt més!

Festa Major

• Pista de Gel Sintètic i Fira Santa Llúcia a la Plaça Ca l'Estruch
  • Tapa'n beer
  • Festa de Sant Isidre, Festa del Segar i Balls de Gitanes
  • Exposició anual de pessebres i el Museu del Pesebre a la Masia Can Malla
  • Mercat Setmanal ( tots els dissabtes )
  • FanCon

Natura Local / Rutes

Es proposen un seguit de rutes naturals que recorren el terme municipal de Palau-solità i Plegamans

Imatge de la riera
3 hores i 30 minuts
157 metres
11,5 Km
Ànecs al tram palauenc de la Riera de Caldes, a prop del pont de la Carrerada.
Familiar
105 metres
9,5 Km

Caminades arreu del municipi

Aquestes rutes han estat dissenyades per promoure la practica d’activitat física i facilitar aquest bon hàbit i reduir el sedentarisme de la població, així com promocionar la salut.

La pràctica continuada del Senderisme aporta molts beneficis per al benestar general de les persones, principalment per la pràctica de l’activitat física. Els més evidents són la millora de l’estat físic general, i una millora del sistema cardiovascular, del fet de caminar i respirar aire fresc. Et sorprendran també les teves reaccions als simple contacte amb la Natura. Segurament et sentiràs molt més calmat/da, més sociable, i tendiràs a relativitzar molts dels problemes i situacions de la teva vida, i és que en la immensitat de la Natura, ens adonem de la nostra veritable posició al món.
Si a més aquesta activitat es realitza en grup, els seus beneficis es multipliquen. Està demostrat que practicar una activitat física en companyia allunya els sentiments de solitud, avorriment i depressió; crea lligams d’amistat i ens fa sentir part d’una comunitat on afirmem la nostra personalitat alhora que participem activament.

Gallecs-Camí dels Bandolers-Església de Gallecs-Can Periquet

8,29 Km

Can Duran-Cementiri Parroquial-Carretera Sentmenat-Can Capella-Ca l’Aiguader-Pont de Sant Roc- La Pineda- Pavelló

6,76 Km

La Sagrera-Can Clapés-Serra de Can Riera-Santa Magdalena (visita)-Ronda Verda-Pavelló

8,39 Km

La Pineda-Pont de Sant Roc-Can Pujol- Marimon (visita al celler)

Imatge d'un ciclista
7,39 Km

Ronda Verda-Can Maiol-Camí de la Serra-Can Cerdà -
Can Arimon-Centre Educatiu L’Alzina-Camí de Sta. Anna-
Centre Educatiu els Castanyers-El Castell—Casa Folch-Pavelló

7,25 Km

Pavelló Municipal d’Esports Església Santa Maria de Palau-solità-Can Duran-Cementiri-La Sagrera-Comanda Templera de Santa Magdalena-Can Riera-Pavelló

8,01 Km

Pavelló Municipal d’Esports - Can Pavana-La Pineda-Can falguera-Carrer Bosc Gran Carrer Can Puig-Oriol- Ajuntament

7,83 Km

Can Padró-Can Falguera-Ca n‘Arimon-Camí de la Serra-Castell-Ajuntament

6,72 Km

CAP - Hostal del Fum

6,72 Km

Esglèsies ermites i capelles

Capella Romànica de Sant Genís

Camí de la Serra, al costat de Can Gordi. Forma part del Centre Educatiu Els Castanyers.

• Capella Santa Magdalena

Capella Templària de Santa Magdalena

Cami de Santa Magdalena, a la barriada del mateix nom

• Església actual de Sant Genís de Plegamans.

Església de Sant Genís

Plaça de Sant Genís

• Esglesia santa maria

Església Parroquial de Santa Maria de Palau-Solità

Plaça de Santa Maria, 3. Barri de La Sagrera

Edificis emblemàtics

Casa Folch

La casa Folch està dividida en dos, l'edifici rectangular és de titularitat privada.

A l'agost de 2001, es van fer obres de conservació i reformes.

La torre i el jardí que l'envolta, pertany a l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.

Cami del Castell. El jardí arriba fins a la carretera (Avinguda de Catalunya)

Castell de Plegamans

El Castell és un edifici que presideix, des de la Serra, tota la plana de Palau-solità i Plegamans. La seva estructuració, per cossos juxtaposats, parla més d'un casal fortificat que d'un element de defensa.

Camí de la Serra s/n. Visites concertades. Tel 93 864 80 56

• Escoles velles

Les Escoles Velles

Edifici construït l'any 1934 d'estil racionalista a càrrec dels arquitectes Josep Lluís Sert i Josep Torres Clavé (GATCPAC).

Actualment són les dependències de l'Educació Infantil del CEIP Josep Maria Folch i Torres.

L'any 2004 es realitzar una acurada remodelació respectant l'arquitectura original.

Passeig de la Carrerada, cantonada amb la rambla del Mestre Pere Pou

Museus

• Arxiu Folch i Torres

Museu -Arxiu de la Fundació Folch i Torres. Planta Noble del Castell de Plegamans

A la Planta noble del Castell de Plegamans, primera planta, hi ha cinc sales cedides a la Fundació Folch i Torres on hi ha instal·lat el Museu-Arxiu de la Fundació.

La Fundació aplega i conserva en un Arxiu-Museu accessible al públic i als estudiosos les obres i el material biogràfic i bibliogràfic dels cinc germans Folch i Tores, Manuel, Lluís, Josep Maria, Ignasi i Joaquim.

Camí de la Serra s/n.

Tel. 93.864.80.73 - 93.864.43.59
    Fax: 93.864.43.59

• Col·lecció de titelles

Museu Internacional del titella de Catalunya

Web: https://www.museudetitelles.com

El primer equipament d'aquestes característiques al nostre país ubicat a la Masia de Can Falguera on podeu veure titelles del món, antics i actuals, i les seves tècniques de manipulació. S'hi duen a terme activitats relacionades amb les arts escèniques, plàstiques, l'educació, la literatura i el patrimoni.Ideat i creat per Teia Moner, prestigiosa i reconeguda titellaire....

Carrer de Can Mas, 1

Masies

• Masia Can Maiol

Campus Arqueològic Fundació Arqueològica Clos. Masia Can Maiol

Can Maiol i els seus voltants formen part del Campus Arqueològic de la Fundació Clos. Masia de arquitectura popular amb planta més dos pisos. Coberta d'escassa inclinació, de teula àraba i dos vessants (encara que la façana principal doni la sensació d'una coberta plana).

Carrer del Montseny. Per la carretera principal entrant a Palau direcció Caldes, hi ha una carretera a mà dreta.

• Masia de Can Cortès.

Casa de Cultura Masia de Can Cortès

Masia del segle XVIII amb finestrals gòtics i pedra treballada. De tipus basilical, amb el cos central més alt que els laterals.

Té tres pisos: planta baixa, primer pis i golfes.
    A la planta baixa hi veiem dos portals d'arc rodó de mig punt dovellats.
    Al primer pis, finestres rectangulars de diferents mides i treballs als emmarcaments.

Camí Reial, 56. Tel 93 864 41 77

• Masia de can malla

Masia de Can Malla. Museu del Pessebrisme

Masia catalana típica del segle XVI amb teulada de dos vessants i planta rectangular més un pis. Coberta de poca inclinació i teula àrab.

La masia va ser construïda cap a l'any 1770 per Anton Malla.

Carrer de Dalt / carrer d'Enric Borràs s/n. Visites concertades

Arqueològics

Menhir de la Pedra Llarga

Monument megalític dins del tipus dels menhirs realitzats per a donar-li una funció religiosa dedicada al culte dels morts o als poders de les divinitats. També es podria utilitzar com a pedra fita per assenyalar límits territorials.

El menhir té uns 2,5 metres d'alçada i es troba aixecat verticalment. Pedra no local, sembla roca de Montserrat.

Conjunció entre el carrer de la Pedra Llarga i carrer del Monòlit.

Parcs i entorn natural

• Tren de Palau

Parc de l'Hostal del Fum

És un recinte tancat de 35.000 m2 amb vegetació autòctona formada a base de pins, alzines, pollancres i arbres de ribera, entre els que hi creix, una gran varietat de plantes com la farigola, l'alfàbrega, el romaní i altres espècies aromàtiques pròpies de la vegetació mediterrània. Les zones arbrades s'alternen amb prats d'herba travessats per camins i un rierol que enllaça diversos estanys d'aigua. El Parc...

Està situat al Polígon industrial Riera de Caldes, al costat de la Riera.

El Tren funciona els diumenges d'11.00 a 13.00 h. També es pot concertar una visita especial en dies laborables

Panoràmica parcial de Palau-solità i Plegamans. Primavera.

Portal del Consorci de Turisme del Consell Comarcal del Vallès Occidental

Com el Vallès no hi ha res !

En aquest web http://www.visitvalles.cat/ es recull informació de les activitats d'oci i recursos turístics de la comarca

xatic

Som mebres de la xarxa XATIC (Xarxa de turisme industrial de Catalunya)