Palau-solità i Plegamans signa el Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses per l'energia
25 de juny de 2009
Un total de 12 municipis del Vallès Occidental han signat aquesta tarda el Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses per l'energia a la seu del Consell Comarcal. Els municipis signants han estat Palau-solità i Plegamans, Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Cerdanyola, Montcada i Reixac, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Cugat, Santa Perpètua, Terrassa i Ullastrell. El Pacte d'alcaldes i alcaldesses per l'energia pretén impulsar els ambiciosos objectius de la Comissió Europea en matèria d'estalvi energètic i foment de les energies renovables establerts per al 2020.
A l'acte hi ha estat presents el diputat de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, Joan Antoni Baron; representants dels dotze municipis signants del Pacte; el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Antoni Rebolleda, i el president de la Comissió Informativa de Medi Ambient del Consell Comarcal, Francisco Bustos.
Durant l'acte el president del Consell Comarcal ha destacat la importància del Pacte per lluitar contra el canvi climàtic des dels ajuntaments. Per la seva banda, el diputat de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, Joan Antoni Baron, ha explicat que “és la comarca en la que més ajuntaments s'han adherit al Pacte”. Des de la Diputació també s'ha confirmat que altres ajuntaments de la comarca, com el de Sant Quirze del Vallès, estan ultimant la seva adhesió al Pacte.
El Pacte d'alcaldes i alcaldesses per l'energia
El Pacte d'alcaldes i alcaldesses per l'energia pretén impulsar els ambiciosos objectius de la Comissió Europea en matèria d'estalvi energètic i foment de les energies renovables establerts per al 2020. Precisament, la CE ha reconegut que la fita de reduir un 20% les emissions d'efecte hivernacle a través de plans d'energia renovable només és possible a través de l'acció local. Fins ara, ja s'hi han adherit prop de 500 municipis de països de la Unió Europea, dels quals, més de 90 són de la província de Barcelona.
Els municipis que s'adhereixen al Pacte han de redactar, en el termini màxim d'un any, un Pla d'Acció d'Energia Sostenible (PAES). La Diputació de Barcelona ha destinat, entre aquest període 2008-2009, 1,5 milions per a la contractació de la redacció de PAES dels municipis signants del pacte d'alcaldes.