Al·legacions, recursos o aportació de documentació sobre un expedient
Descripció
Aquest tràmit permet als interessats la presentació d'al·legacions i/o la interposició de recursos administratius, així com aportar algun document més referent a un expedient en tràmit o bé donar resposta a un requeriment fet per l’Ajuntament adjuntant-hi les dades o els documents que els hi reclamen.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Serveis Administratius
Classificació temàtica
Atenció a la ciutadania
Qui el pot demanar
La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana, tant de forma presencial com per correu ordinari
On es fa
SAC (Servei d'Atenció al Ciutadà)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
Per a la presentació d'al·legacions: El termini varia en funció del procediment de què es tracti. En termes generals, el termini és de 15 dies des de la recepció de la notificació.
Per a la presentació de recursos: El termini genèric és d'1 mes a partir de l’endemà de la notificació de la resolució, tenint en compte, però, el que esmenti la pròpia resolució.
Requisits previs
No n'hi ha
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
En el cas de presentació d'al·legacions o interposició de recursos s'hauran d'aportar els documents 1 i 2.
En el cas d'aportar algun document més referent a un expedient en tràmit o bé donar resposta a un requeriment fet per l’Ajuntament s'hauran d'aportar els documents 1, 3 i 4.
- 1. Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE), dades i autorització de la persona que la representi, si és el cas.
- 2. Documentació que es vulgui adjuntar per a l'al·legació o recurs.
- 3. Documentació que es reclama per part de l'Ajuntament perquè s'esmeni la sol·licitud.
- 4. Documentació que es vulgui incorporar a l'expedient en qualsevol moment anterior al tràmit d'audiència.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Normativa
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..
Termini de resolució
En termes generals el termini màxim per notificar la resolució expressa és el que fixi la norma reguladora del procediment corresponent.
Aquest termini no pot excedir els sis mesos llevat que una norma amb rang de llei n’estableixi un de més llarg o que ho prevegi la normativa comunitària europea.
Quan les normes reguladores dels procediments no fixin el termini màxim, aquest és de tres mesos.
Pel que fa a la resolució dels recursos, el termini legal serà:
- 1 mes pel recurs de reposició.
- 3 mesos pel recurs d’alçada.
- 3 mesos pel recurs extraordinari de revisió a contemplar des de la data de registre del recurs.
Silenci administratiu
En termes generals, el silenci administratiu en la resolució de recursos té efectes desestimatoris. No obstant, quan el recurs d’alçada s’hagi interposat contra la desestimació per silenci d’una sol·licitud per transcurs del termini, el silenci té efectes estimatoris.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..
Informació actualitzada el dia 26/04/2024