Plaça d'aparcament a la via pública per persones amb mobilitat reduïda
Descripció
L'estacionament pot ser pròxim al seu domicili, lloc de treball o lloc d'estudi.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Vía Pública
Classificació temàtica
Via Pública
Qui el pot demanar
Aquelles persones amb disminució que superin el barem de mobilitat establert per la normativa que regula aquest servei.
Internet
Observacions
Per utilitzar la tramitació vía telemàtica caldrà disposar de signatura electrònica i adjuntar la mateixa documentació que s'indica com a presentació presencial.
Cliqueu l'enllaç que s'indica a continuació i ompliu el formulari per iniciar el tràmit si disposeu de certificat digital.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Telèfon
Observacions
Per fer consultes, contacti amb les oficines municipals de serveis tècnics
Telèfon
93 864 80 56
Horari d´atenció
De dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores
Presencial
Observacions
Cal presentar la documentació al registre de l'ajuntament
On es fa
SAC (Servei d'Atenció Ciutadana)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 8:30 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En quansevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
No n'hi ha
Requisits previs
Per sol·licitar plaça d'aparcament cal estar empadronat o treballar en el municipi i acreditar la necessitat de la plaça d'aparcament.
CONDUCTOR/A
- Ser titular de la targeta d'aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, identificat com a "Titular conductor/a"
NO CONDUCTOR/A
- Ser titular de la targeta d'aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, identificat com a "Titular no conductor/a".
- El titular ha de ser menor de 18 anys, o si és més gran, ha de tenir un grau de discapacitat igual o superior al 75%, d'acord amb l'establert a l'article 177 del Decret 209/2023.
TRANSPORT COL·LECTIU
- Ser titular de la targeta d'aparcament de transport col·lectiu.
Preu / Taxa
La taxa que estableixi l'ordenança municipal vigent
Documentació a aportar
Els documents que cal aportar per sol·licitar una plaça d'aparcament són:
- Dades identificatives de la persona amb discapacitat o mobilitat reduïda (DNI, NIE o passaport) o bé dades i autorització de la persona que la representi. En cas de tramitació electrònica la identificació es podrà fer utilitzant un certificat electrònic.
- Certificat o targeta de discapacitat en el que hi consti la mobilitat reduïda(emès per l'ICASS). Hi ha de constar el grau i el barem de mobilitat reduïda.
- Original de la documentació que acrediti la representació legal, cas que el titular sigui menor d'edat o incapacitat i el representant no sigui el pare, la mare, o el fill/a.
- Permís de conducció
- Permís de circulació del vehicle
- Targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Normativa
- Llei 13/2014, del 30 d'octubre, d'accessibilitat
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Decret 97/2002, de 5 de març, sobre la targeta d'aparcament per a persones amb disminució i altres mesures adreçades a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda.
- Reial Decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de disminució.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..
Termini de resolució
Per la naturalesa del tràmit no es contempla un termini.
Silenci administratiu
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d'interès
Validesa de la plaça d'aparcament:
CAL JUSTIFICAR A L'INICI DE L'ANY EN CURS (gener) QUE ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS PER AL MANTENIMENT DE LA RESEVA D'ESPAI A LA VIA PÚBLICA. EN CAS DE DEFUNCIÓ, CANVI DE DOMICILI O QUALSSEVOL ALTRA SITUACIÓ PER LA QUAL ES DEIXIN DE COMPLIR ELS REQUISITS PER A LA RESERVA, CALDRÀ NOTIFICAR-HO A L'AJUNTAMNET EN UN TERMINI MÀXIM DE 30 DIES NATURALS.
0
Informació actualitzada el dia 12/03/2025