Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Plaça d'aparcament a la via pública per persones amb mobilitat reduïda

#Ciutat i Via Pública
#Transports i Vehicles
#Edificis, Habitatges i Locals

Descripció

Aquest tràmit permet obtenir una reserva d'estacionament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda.
L'estacionament pot ser pròxim al seu domicili, lloc de treball o lloc d'estudi.
 
Cal disposar de la targeta d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda. En cas que no en disposeu encara, consulteu el tràmit: Sol·licitud targeta d'aparcament

Organisme competent / responsable

Ajuntament

Àrea tramitadora

Vía Pública

Classificació temàtica

Via Pública

Qui el pot demanar

Aquelles persones amb disminució que superin el barem de mobilitat establert per la normativa que regula aquest servei.

Internet

Observacions

Per utilitzar la tramitació vía telemàtica caldrà disposar de signatura electrònica i adjuntar la mateixa documentació que s'indica com a presentació presencial.
Cliqueu l'enllaç que s'indica a continuació i ompliu el formulari per iniciar el tràmit si disposeu de certificat digital.

Tramitar

 

Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?


Telèfon

Observacions

Per fer consultes, contacti amb les oficines municipals de serveis tècnics

Telèfon

93 864 80 56

Horari d´atenció

De dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores


Presencial

Observacions

Cal presentar la documentació al registre de l'ajuntament

On es fa

SAC (Servei d'Atenció Ciutadana)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 8:30 a 14:00 hores


Període de l'any en que es pot demanar

En quansevol moment de l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

Requisits previs

Per sol·licitar plaça d'aparcament cal estar empadronat o treballar en el municipi i acreditar la necessitat de la plaça d'aparcament.

 

CONDUCTOR/A

  • Ser titular de la targeta d'aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, identificat com a "Titular conductor/a"

 

NO CONDUCTOR/A

  • Ser titular de la targeta d'aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, identificat com a "Titular no conductor/a".
  • El titular ha de ser menor de 18 anys, o si és més gran, ha de tenir un grau de discapacitat igual o superior al 75%, d'acord amb l'establert a l'article 177 del Decret 209/2023.

 

TRANSPORT COL·LECTIU

  •  Ser titular de la targeta d'aparcament de transport col·lectiu.

Preu / Taxa

La taxa que estableixi l'ordenança municipal vigent

Documentació a aportar

Els documents que cal aportar per sol·licitar una plaça d'aparcament són:

  • Dades identificatives de la persona amb discapacitat o mobilitat reduïda (DNI, NIE o passaport) o bé dades i autorització de la persona que la representi. En cas de tramitació electrònica la identificació es podrà fer utilitzant un certificat electrònic.
  • Certificat o targeta de discapacitat en el que hi consti la mobilitat reduïda(emès per l'ICASS). Hi ha de constar el grau i el barem de mobilitat reduïda.
  • Original de la documentació que acrediti la representació legal, cas que el titular sigui menor d'edat o incapacitat i el representant no sigui el pare, la mare, o el fill/a.
  • Permís de conducció
  • Permís de circulació del vehicle
  • Targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.

 

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

Instància Genèrica


Normativa

  • Llei 13/2014, del 30 d'octubre, d'accessibilitat
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Decret 97/2002, de 5 de març, sobre la targeta d'aparcament per a persones amb disminució i altres mesures adreçades a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda.
  • Reial Decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de disminució.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..

Termini de resolució

Per la naturalesa del tràmit no es contempla un termini.


Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla.

Normativa del silenci administratiu

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.

Altra informació d'interès

Validesa de la plaça d'aparcament:

CAL JUSTIFICAR A L'INICI DE L'ANY EN CURS (gener) QUE ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS PER AL MANTENIMENT DE LA RESEVA D'ESPAI A LA VIA PÚBLICA. EN CAS DE DEFUNCIÓ, CANVI DE DOMICILI O QUALSSEVOL ALTRA SITUACIÓ PER LA QUAL ES DEIXIN DE COMPLIR ELS REQUISITS PER A LA RESERVA, CALDRÀ NOTIFICAR-HO A L'AJUNTAMNET EN UN TERMINI MÀXIM DE 30 DIES NATURALS. 


0

Informació actualitzada el dia 12/03/2025

Torna



Comparteix aquest contingut

Et podem ajudar?X

Truca'ns

935 954 803

de dilluns a divendres
de 8 a 20h


 

Et podem ajudar?