Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Sol·licitud d'ajuts menjador pel curs 2024/25

#Ajuts Socials

Descripció

Ajuts econòmic per la utilització del servei escolar de menjador que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Occidental a través de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans als alumnes escolaritzats en un centre educatiu del Vallès Occidental sostingut amb fons públics de Catalunya per alumnes matriculats/des en qualsevol dels cursos d'educació infantil (I3 a I5), de primària (1r a 6è) i ESO (1r a 4t),  pel curs 2024/2025 i que no els pertoqui la gratuïtat del servei.

 

 

Podreu consultar els resultats de la sol·licitud dels ajuts de menjador pel curs 2024/2025 a partir del 26 d'agost del 2024 en aquest enllaç.

Organisme competent / responsable

Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya

Àrea tramitadora

Serveis Socials

Classificació temàtica

Ajuts socials

Qui el pot demanar

L'alumnat matriculat en un centre educatiu del Vallès Occidental sostingut amb fons públics de Catalunya, en qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, durant el curs escolar 2024/2025.

Internet

Observacions

Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital o IdCAT mòbil. En el cas de no disposar dels mitjans per poder presentar la sol·licitud telemàticament, podeu trucar al telèfon d’OAC360, 93 595 48 03 o enviar un correu a l'adreça: oac360@palauplegamans.cat per rebre assistència.

 

Iniciar el tràmit

 

 

Recordeu adjuntar els impresos de sol·licitud i la documentació requerida a la instància electrònica. Trobareu els documents a l'apartat IMPRESOS DEL TRÀMIT. Així mateix, és imprescindible revisar la resta de documentació requerida i adjuntar-la a la instància.

 

 

ayudar.png Si tens dubtes per tramitar telemàticament, truca'ns al 93 595 48 03 o si ho prefereixes et truquem nosaltres.

 

 Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?


Telèfon

Observacions

Si vols ajuda en la tramitació online truca al 93 595 48 03 o envia un correu electrònic a oac360@palauplegamans.cat

Telèfon

Ajuda en la tramitació online: 93 595 48 03

Horari d´atenció

De dilluns a divendres de 08h a 20h 


Presencial

On es fa

 

Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores

 

Sol·licita cita prèvia per tramitar presencialment les beques menjador

 

Si vols que t'ajudem a fer el tràmit online truca al 93 595 48 03   oac360


Període de l'any en que es pot demanar

Del 27 de maig al 12 de juny de 2024.

Termini de la sol·licitud

Del 27 de maig al 12 de juny de 2024 (ambós inclosos)

Requisits previs

Requisits previs

L’alumnat matriculat pel curs 2024/2025 en un centre escolar de la Comarca del Vallès Occidental que no tingui el servei de menjador amb caràcter gratuït i no estigui en acolliment residencial en els cursos de:

  • 2n i 3r dels ensenyaments de primer cicle d’infantil (Escoles Bressol) de titularitat de la Generalitat on s’hagi implantat.
  • 2n cicle d’educació infantil (I3 a I5)
  • Primària
  • ESO (Sempre que el centre tingui servei de menjador).

 

Requisits principals

 

El requisit principal és que la renda dels membres computables de la unitat familiar no sigui superior a la suma dels imports de les unitats de consum que es detallen a continuació:

 

9.1. LLINDAR DE RENDA, TRAM GARANTIT D'AJUT DEL 70%
1r adult 2 adult Altres adults Fill/a Total Unitat Familiar Llindar renda (1)
1 0 0 2 3 18.945,00€
1 1 0 2 4 24.865,30€
1 0 1 2 4 24.865,30€
1 1 1 2 5 30.785,60€

 

(1) Càlcul x membres computables i unitats de consum

- El primer adult (sustentadors principals):

11.840,60 €

- El segon adult (sustentadors principals):

5.920,30 €

- Altres adults que integren la unitat familiar:

5.920,30 €

- Per cada fill/a de la unitat familiar:

3.552,20 €

 

També hi ha llindars màxims per volum de negoci, rendiments patrimonials i valors cadastrals, consulteu els requisits a les bases de la convocatòria.

 

Tipus d'ajuts

S’atorgarà ajuts garantits del 70% o del 100%, d’acord amb els ingressos econòmics de la unitat familiar, criteris socials, familiars i percentatge de discapacitat de l’alumne/a sol·licitant.

 

L’import de l’ajut s’aplica sobre el cost del servei de menjador, que no podrà superar en cap cas el preu màxim establert pel Departament d’Educació, en funció de la durada de l’espai de migdia.

 

Per més informació, consulteu el full informatiu del Consell Comarcal


Preu / Taxa

Gratuït

Documentació a aportar

 

Consulteu tota la documentació requerida que apareix a la sol·licitud d'ajuts menjador 

 

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

 

Sol·licitud ajut menjador escolar

Declaració responsable ingressos unipersonals

Declaració responsable ingressos unitat familiar

 

 


Normativa

 

Normativa general sobre la tramitació:

 


Termini de resolució

3 mesos


Silenci administratiu

Sens perjudici de l’obligació d’emetre resolució, transcorregut el termini esmentat sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entenen desestimades i, en conseqüència, denegat l’ajut, d’acord amb l’article 54.2 e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya

Normativa del silenci administratiu

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

Altra informació d'interès

  • Les sol·licituds presentades dins el termini ordinari, convocatòria inicial que aprovarà la Comissió Permanent del Consell Comarcal, s’estableix un termini de 2 mesos a comptar des de la data d’inici del curs escolar per a presentar al·legacions i/o per a resoldre les irregularitats que hagin pogut esdevenir del resultat del creuament amb l’Agència Tributària, i també per a resoldre qualsevol altra irregularitat que no permeti la valoració de la sol·licitud. I un màxim de deu dies, en el cas de segones reclamacions per presentar documentació incorrecta o incompleta. 

 

  • Les sol·licituds presentades fora del termini ordinari, convocatòria inicial que aprovarà la Comissió Permanent del Consell Comarcal, s’estableix un termini de 1 mes a comptar des de la data d’inici del curs escolar per a presentar al·legacions i/o per a resoldre les irregularitats que hagin pogut esdevenir del resultat del creuament amb l’Agència Tributària, i també per a resoldre qualsevol altra irregularitat que no permeti la valoració de la sol·licitud. I un màxim de deu dies, en el cas de segones reclamacions per presentar documentació incorrecta o incompleta. 

 

  • D’acord amb la Resolució 17/XI del Parlament de Catalunya, la convocatòria d’accés als ajuts de menjador escolar quedarà oberta durant tot el curs escolar 2024/2025. 

4

Informació actualitzada el dia 20/09/2024

Torna



Comparteix aquest contingut

Et podem ajudar?X

Truca'ns

935 954 803

de dilluns a divendres
de 8 a 20h


 

Et podem ajudar?