Campanya especial de vigilància sobre la tinença d’animals
1/6/2012
L’Ajuntament inicia el proper dilluns, 4 de juny, una campanya especial de vigilància i informació per tal de potenciar el compliment de l’ordenança que regula la tinença d’animals domèstics. Aquesta campanya especial de vigilància s’estendrà fins al 22 de juny.
Entre les obligacions i prohibicions que afecten als propietaris d’animals de companyia (gossos, gats i fures), es posarà una atenció especial al compliment de les següents normes:
- A la via pública és obligatori portar els gossos lligats. Si són de raça potencialment perillosa han de portar, a més a més, un morrió. Això inclou els parcs i jardins, com el Parc de l’Hostal del Fum
- Està prohibida la presència d’animals domèstics a l’interior de zones enjardinades i/o als parcs infantils i zones de joc
- Està totalment prohibit que els animals facin les seves deposicions fecals a la via pública, espais públics, parcs i, en general, a qualsevol lloc d’ús públic
- Els propietaris o portadors d’animals de companyia han de recollir els excrements de la via pública produïts pels seus animals
- Està prohibit donar aliments als animals a la via pública
- És obligatori identificar correctament els animals domèstics i col·locar-los el xip electrònic
- És obligatori censar els animals domèstics al registre de l’Ajuntament
Les faltes lleus per l’incompliment de l’ordenança que regula la tinença d’animals domèstics comporten sancions d’entre 100 i 400 euros.
El control sobre el compliment de les ordenances, lleis i normes es realitza a Palau-solità i Plegamans de forma permanent. Amb aquesta campanya especial que es duu a terme durant bona part del mes de juny es vol potenciar el coneixement de les obligacions i prohibicions per afavorir la tinença responsable d’animals domèstics. L’objectiu és assegurar els drets de tothom, des del punt de vista del civisme, la convivència, la salut i la higiene públiques.