L’Ajuntament signa un conveni de col·laboració amb la UAB per treballar reptes socials de la vila
24/11/2021
La primera jornada de participació s’ha celebrat aquest dimarts 23 de novembre
L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha signat un conveni de col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Aquesta col·laboració té com a objectiu treballar reptes per a la millora en diferents àmbits de la vida social, cultural i econòmica del territori en diferents àrees per part de màsters i investigadors de la Universitat. Per aquest motiu, aquest dimarts 23 de novembre s’ha realitzat una jornada de procés participatiu dinamitzada per personal de la UAB amb agents implicats en les diferents temàtiques.
Els reptes socials a treballar que s’han presentat des de l’Ajuntament són els següents:
- Esport femení: potenciar i donar empenta.
- Memòria històrica: projecte de recuperació de la memòria històrica, amb treball amb les persones grans del poble.
- Museïtzació Fundació Folch: renovació del museu/exposició de la Fundació Folch al castell.
- Museu parroquial: avaluació de materials i estudi de com exposar-ho.
- Refugis climàtics: millora i renovació dels espais exteriors de les escoles i instituts locals.
- Habitatge social: valoració d’alternatives d’habitatge, compartir habitatge, habitatge cooperatiu, etc.
- Acostament de Can Parera: treball social i tècnic per acostar un barri.
Durant aquesta jornada hi va haver diferents taules de treball, i a cada taula es va treballar un dels reptes anteriorment mencionats. A cada una de les taules hi havia agents de quàdruple hèlix (universitat, societat, administració pública i empresa). De forma simultània es van treballar tots els reptes plantejats en una sessió que va durar aproximadament 3 hores.
Ara s’ha de realitzar un petit informe d’extracció de totes les dades recollides i, amb aquesta informació, l’Ajuntament podrà decidir quina opció de solució tira endavant pels reptes escollits pels investigadors, màsters i estudiants de la UAB, ja sigui afrontant el repte mitjançant un repte ECIU (European Consortiium of innovatives universities), amb un grup de recerca, amb un TFG (Treball final de grau) o un TFM (Treball fi de màster) d’Aprenentatge i servei.