Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

El Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i la UAB dona els seus fruits

#Educació
#Patrimoni

3/8/2023

La col·laboració entre l’Ajuntament i la UAB, formalitzada en un conveni l’any 2020, permet impulsar diversos reptes i projectes, implicar entitats i ciutadania alhora que proporciona una experiència educativa enriquidora als-les estudiants.

 

Estudiants d’Educació i del Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals de la UAB han dut a terme, mitjançant els seus Treballs de Fi de Grau i Fi de Màster, nou projectes sobre elements patrimonials de Palau-solità i Plegamans, basats en l’educació oberta, l’aprenentatge – servei, el model learn-doing i l’ús de les noves tecnologies per aportar solucions innovadores a problemes i reptes reals.

Algun d’aquests projectes, com la “Guia d’Activitats del dimoni i les pedres” ja ha estat validat i entregat als centres educatius.

 

Els diferents projectes els podeu trobar en línia a la pàgina web pluab.blogspot.com on s’expliquen i es mostren els prototips i materials desenvolupats. Són:

  1. Visita interactiva al Museu de la Fundació Folch i Torres
  2. Recorregut 360º de la Fundació Folch i Torres
  3. Realitat augmentada en educació patrimonial en Infantil
  4. Co-ideació: Conèixer el nostre patrimoni. Guia d’activitats “El dimoni i les pedres”.
  5. Daus personalitzats per explicar històries
  6. Joc d’orientació sobre el patrimoni amb codis QR
  7. Narratives a mida: Playful storytelling
  8. Jocs inclusius: Memory i quatre en ratlla
  9. Estora per a Bee bots sobre patrimoni

 

Les propostes de l’equip de la UAB, coordinat per la Doctora en Ciències de l’Educació Paloma Valdívia Vizarreta, són de quatre tipus: de diagnòstic, de creació, de prototipatge o d’avaluació. Han donat l’oportunitat als-les alumnes d’aprendre confrontant amb el món real i aplicar els seus coneixements teòrics a situacions pràctiques. Cadascuna de les propostes s’han sotmès a processos de validació per part de persones expertes de l’Ajuntament, de les entitats implicades o dels centres educatius.

 

La col·laboració entre estudiants, ajuntament, entitats i experts locals en xarxa ha permès compartir coneixements i experiències valuoses: Ha generat resultats molt positius per la comunitat  i ha ajudat a crear un aprenentatge més significatiu i enriquidor. Per exemple, la proposta de realitat augmentada sobre els nostres gegants ja s’ha validat en aules d’Educació Infantil i està llesta per aplicar-se després de dos anys de creació i prototipatge.

 

La regidora de Patrimoni Eva Soler ha volgut mostrar l’agraïment de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans a la Universitat Autònoma de Barcelona, sobretot als i les estudiants què han treballat en les propostes, la seva dedicació, l’entusiasme i la contribució tan significativa a la divulgació de la nostra història i patrimoni.

 

Per la seva part la regidora d’Educació i Infància Helena Pou ha destacat que hem construït un vincle entre vosaltres, les entitats i escoles col·laboradores i tota la vila que continuarà creixent i generant projectes innovadors i sostenibles com aquests.

 

Més informació:

L'Ajuntament i la UAB es reuneixen per avançar el conveni per impulsar projectes d'educació i patrimoni.

 

L'Ajuntament signa un conveni de col·laboració amb la UAB per treballar reptes socials de la vila.

 

El projecte "El dimoni i les pedres difon la història i les tradicions del minicipi mitjançant continguts educatius multimèdia.

Torna



Comparteix aquest contingut