Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Xerrada conjunta de l'OMIC i els Mossos d’Esquadra sobre consells de seguretat i consum

#Comerç
#Consum-OMIC

20/11/2023

L'Auditori de la Masia de Can Cortès acollirà una sessió informativa, el 27 de novembre a les 10 h, on s’abordaran recomanacions per la gent gran sobre seguretat i consum durant les festes.

 

El proper 27 de novembre, a les 10 h, l'Auditori de la Masia Can Cortès serà l'escenari d'una xerrada informativa, destinada principalment a la gent gran, sobre seguretat i consum durant les festes nadalenques. L'esdeveniment, organitzat per l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra, pretén proporcionar consells pràctics per garantir un Nadal segur i tranquil per a tots els ciutadans/es.

 

Durant la sessió, els Mossos d'Esquadra compartiran informació sobre els riscos de seguretat més comuns que podrien sorgir durant aquest període festiu. Des de consells per prevenir robatoris fins a com actuar en situacions d'enganys o altres amenaces.

 

D'altra banda, representants de l'OMIC oferiran consells relacionats amb el consum durant les festes de Nadal. Aquesta secció inclourà suggeriments sobre com gestionar reclamacions i com evitar possibles enganys en les compres típiques d'aquesta època.

 

Cal destacar que la participació en aquesta xerrada és gratuïta, però es requereix una inscripció prèvia. Aquells interessats a assistir poden inscriure's enviant un correu electrònic a omic@palauplegamans.cat.

 

Consells per un consum responsable durant el Black Friday i el Cyber Monday

 

Amb la proximitat del Black Friday i el Cyber Monday, èpoques carregades d'ofertes i descomptes temptadors, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ofereix consells per garantir que les compres siguin segures i reflexives:

  1. Planifica les compres: Fes una llista de necessitats i compara els preus per evitar compres impulsives.
  2. Mètode de pagament: Informa't de les condicions de finançament i evita sobreendeutar-te.
  3. Verifica els descomptes: Assegura't que els productes mostren el preu original, que ha de ser el preu més baix que hagi tingut el producte en aquell establiment durant el mes anterior, i el rebaixat.
  4. Drets del consumidor: Exigeix la mateixa qualitat i garantia que a preus normals.
  5. Canvis i devolucions: Si compres en un establiment presencial, recorda que els comerciants no estan obligats a acceptar canvis o devolucions del producte.
  6. Conserva el tiquet o factura: És la garantia i el document necessari per poder presentar una reclamació davant l’establiment.
  7. Botigues en línia segures: Accedeix a llocs web amb adreces que comencin amb "https" i que mostren clarament informació detallada sobre productes, preus i condicions de pagament.
  8. Dret de desistiment: Recorda que tens 14 dies naturals per retornar els productes sense penalització.

 

Per a més informació o dubtes, podeu contactar amb l'Oficina de l'OMIC local.

  • Atenció telefònica: De dilluns a divendres, de 10 a 13.30 h.
  • Atenció presencial: Dimarts i dijous, de 9.30 a 13.30 h. Cal demanar cita prèvia a la seu electrònica, al telèfon 938648056 o al correu electrònic omic@palauplegamans.cat.

Torna



Comparteix aquest contingut