Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

L’Ajuntament recupera la gestió de les instal·lacions del camp de futbol municipal

#Esports
#Plens

31/5/2024

La Comissió Jurídica Assessora CAJ de la Generalitat de Catalunya resol rescindir el contracte de concessió de la gestió del camp de futbol municipal, subscrit per l Ajuntament amb l’entitat Club de Futbol Palau-solità i Plegamans, per l’incompliment de l’obligació essencial del contracte consistent a mantenir les instal·lacions en bon estat.

 

Properament començaran les accions de manteniment i arranjament de l’equipament per part de l’Ajuntament amb la substitució de la gespa del camp de futbol.

 

El Ple de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans en sessió ordinària del mes de maig va aprovar ahir [30 de maig de 2024] l’extinció de la concessió administrativa de la gestió del servei del camp de futbol municipal.

 

La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya CJA, reunida el 2 de maig de 2024, va aprovar el dictamen favorable a la resolució del contracte subscrit per l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans amb l’entitat Club de Futbol Palau-solità i Plegamans referit a la concessió de la gestió del servei públic del camp de futbol municipal, per l’incompliment per part de l’entitat concessionària de l’obligació essencial del contracte, consistent a mantenir les instal·lacions en bon estat.

 

El mes d´abril de 2021, l’Ajuntament va crear una comissió de seguiment de la concessió amb la participació de representants municipals i de l’entitat esportiva, en la qual es van evidenciar nombroses irregularitats en la neteja i el manteniment de les instal·lacions. 

 

Diferents informes tècnics posteriors alertaven d’una manca de manteniment de les instal·lacions que afectava els vestidors, la sala de calderes i la zona exterior, mancances que s’havien de corregir urgentment perquè suposaven un perill per als i les esportistes; també en relació a la seguretat alimentària, arran d una visita tècnica d’inspecció realitzada al local social que funcionava com a bar.

 

El mes d’octubre de 2023, Serveis Jurídics de l’Ajuntament va emetre un informe en què indicava que l’entitat concessionària incomplia obligacions essencials establertes en els plecs i que calia iniciar un procediment de resolució del contracte. Al mateix temps, el tresorer accidental emetia un informe en què indicava que la concessionària devia a l’Ajuntament 2.996,51 euros per impagaments del cànon de la concessió.

 

Per això, basant-se en un informe conjunt del regidor d’Esports, la interventora i la secretària municipal  el Ple ordinari del mes d’octubre va acordar iniciar el procediment de resolució del contracte. Posteriorment al Ple, Serveis Jurídics de l’Ajuntament va emetre la proposta de rescindir la concessió per l’incompliment de l’obligació essencial del contracte, consistent a mantenir les instal·lacions en bon estat, causa de resolució establerta en la clàusula setena dels plecs.

 

Pel Decret d’alcaldia de 16 de febrer de 2024, es van desestimar les al·legacions de la concessionària, es va proposar resoldre la concessió i es va demanar el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora que s’ha produït recentment a favor de la fi de la concessió.

 

La concessió de l’equipament al Club de Futbol Palau-solità i Plegamans es va aprovar el març de 1991, com a forma de gestió del servei del camp de futbol municipal, amb un plec de condicions econòmiques, administratives i tècniques. El 10 d octubre de 1991, el Ple va adjudicar la concessió al Club de Futbol Palau de Plegamans i el 20 de febrer de 1992, l’Ajuntament i l’entitat van signar el contracte administratiu, en el qual s’establia un termini de cinquanta anys de la concessió.

 

L’Ajuntament empren les accions de manteniment i arranjament de l’equipament

 

En les properes setmanes l’Ajuntament emprendrà les millores en el manteniment de les instal·lacions. En aquest sentit es substituirà la gespa del camp de futbol; una actuació valorada en 250.000 euros.

 

Torna



Comparteix aquest contingut