L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans posa en marxa el servei itinerant "L’Atenció Ciutadana més a prop teu!" per apropar l’atenció ciutadana als barris
28/10/2024
La furgoneta, cedida per la Diputació de Barcelona, recorrerà els barris cada 15 dies oferint atenció personalitzada i campanyes d'informació municipal
L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha llançat una nova iniciativa per apropar els serveis d'atenció ciutadana als barris més allunyats del centre del municipi. Amb el lema "L’Atenció Ciutadana més a prop teu", una furgoneta equipada amb un espai específic per a l'atenció personalitzada recorrerà els diferents punts preestablerts del municipi cada 15 dies, de 10 a 14 h.
BARRI |
UBICACIÓ |
DATA |
1. Can Falguera |
Pl. Ratapinyada |
6 Novembre |
2. Els Turons |
c. Susqueda |
20 Novembre |
3. Els Pins |
c. Els Pins |
4 Desembre |
4. Serra de Can Riera |
c. Illes Balears |
18 Desembre |
5. Can Riera |
c. Romaní |
15 Gener |
6. Sant Roc |
Enfront la Riera |
29 Gener |
7. La Pineda |
Parc La Pineda |
12 Febrer |
8. Carrer de Dalt/Can Puigoriol |
Pl. Lledoner |
26 Febrer |
9. Can Maiol |
Plaça Major |
12 Març |
10. La Plana Can Maiol |
Parc Can Maiol |
26 Març |
11. C.Baix/Illa Pla |
Institut Can Periquet |
9 Abril |
12. Can Clapés |
Creuament Cementiri |
30 Abril |
13. La Sagrera/Can Cladellas |
Parc de la Sagrera |
14 Maig |
14. Turó Castell/Tenda Nova |
c. dels Avets |
28 Maig |
15. Can Parera |
c. Noguera |
11 Juny |
16. Can Duran/Montjuic |
Rotonda Can Duran |
25 Juny |
17. Pedra Llarga |
C. Sant Joan/Caldes de Montbui |
2 Juliol |
18. Can Falguera |
Masia Can Falguera |
16 Juliol |
El vehicle utilitzat per aquest servei va ser adquirit en cessió d'ús l'any 2023 per part de la Diputació de Barcelona. Es tracta d'una furgoneta FIAT que es fa servir per a les campanyes itinerants de Consum i Participació. Aquest vehicle està adaptat per oferir atenció personalitzada, amb una taula, cadira i un accés específic per a persones amb mobilitat reduïda, fent del servei una opció inclusiva i accessible per a tothom.
Els objectius d’aquesta campanya són: afavorir la relació amb la ciutadania apropant el servei d’atenció als barris, facilitar campanyes puntuals d’assistència a la tramitació electrònica i informar sobre iniciatives municipals, com ara el cens d’animals, gestió de residus o els processos participatius. A més, es busca incrementar l’ús dels certificats digitals IDCAT o IDCAT mòbil entre la població i reduir la bretxa digital, ajudant aquelles persones que no tenen els recursos o coneixements necessaris per accedir a l’administració electrònica. "Des de l’Ajuntament sempre hem apostat per acostar l'Atenció Ciutadana als barris, per acostar l’administració als fonaments del nostre municipi: els barris", ha apuntat el regidor de Participació i Govern Obert, Ignasi Fargas.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins el Pla d'Acció Municipal amb la “Creació de la regidoria de barris”, i està associada a l’objectiu estratègic d’esdevenir un poble arrelat, socialment dinàmic i econòmicament fort.