Sol·licitud d'ajuts de l'Ajuntament pel servei de menjador escolar 2024/25
Descripció
Sol·licitar ajuts individuals per la utilització del servei escolar de menjador als/les alumnes escolaritzats/des en un centre educatiu del municipi de Palau-solità i Plegamans sostingut amb fons públics de Catalunya, en qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, pel curs escolar 2024/25, dels mesos de setembre de 2024 a juny de 2025 i que no els pertoqui la gratuïtat del servei.
La valoració dels ajuts es farà en els casos que la persona hagi sol·licitat l’ajut al Consell Comarcal del Vallés Occidental i hagi estat denegada o aprovada amb un 70% i es valori atorgar l’ajut o complimentar-lo al 100% sense excedir el cost del servei de menjador.
Consulta aquí les Bases de la Convocatòria en català
Organisme competent / responsable
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Àrea tramitadora
Serveis Socials
Classificació temàtica
Ajuts socials
Qui el pot demanar
Els/les alumnes matriculats/des en un centre educatiu del municipi de Palau-solità i Plegamans sostingut amb fons públics de Catalunya, en qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, durant el curs escolar de la convocatòria, 2024/2025, de setembre de 2024 a juny de 2025.
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital o IdCAT mòbil. En el cas de no disposar dels mitjans per poder presentar la sol·licitud telemàticament, podeu trucar al telèfon d’OAC360, 93 595 48 03 o enviar un correu a l'adreça: oac360@palauplegamans.cat per rebre assistència.
Recordeu adjuntar els impresos de sol·licitud i la documentació requerida a la instància electrònica. Trobareu els documents a l'apartat IMPRESOS DEL TRÀMIT. Així mateix, és imprescindible revisar la resta de documentació requerida i adjuntar-la a la instància.
Si tens dubtes per tramitar telemàticament, truca'ns al 93 595 48 03 o si ho prefereixes et truquem nosaltres.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Telèfon
Observacions
Pot sol.licitar la cita prèvia també per telefon:
Telèfon Ajuntament: 93.864 80 56
Telèfon Serveis Socials: 93 864 30 12
Telèfon
Telèfon Serveis Socials: 93 864 30 12 (per a consultes relatives al tràmit)
Horari d´atenció
De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Presencial
Observacions
Per fer la tramitació de manera presencial es podrà sol·licitar cita prèvia a través de la web de l’Ajuntament o trucar al telèfon de l’Ajuntament 93.864.80.56 o Serveis Socials 93.864.30.12 per obtenir cita prèvia i fer la tramitació.
On es fa
Sol·licita Cita prèvia per tramitar presencialment els ajuts de menjador.
Si vols que t'ajudem a fer el tràmit online truca al 93 595 48 03
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
Des de l'endemà de la publicació de les bases al BOP fins el 16 de maig del 2025.
Termini de la sol·licitud
Fins el 16 de maig del 2025
Requisits previs
- Haver presentat la sol·licitud d’ajut individual de menjador escolar del Consell Comarcal del Vallès Occidental i disposar de la resolució de la mateixa.
- Presentar la sol·licitud i la documentació acreditativa corresponent.
- Estar empadronat/da en el municipi de Palau-solità i Plegamans.
- Que la unitat familiar de convivència obtingui una puntuació mínima de tres punts segons el barem del reglament de les prestacions econòmiques de caràcter social de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans aprovat al juny de 2021.
- No tenir accés a prestacions econòmiques atorgades per altres administracions i amb l’objecte de cobrir la mateixa necessitat, complementar sense superar el 100%.
Aquests requisits s’han de complir en el moment de la presentació de la sol·licitud. La modificació d’aquestes circumstàncies pot comportar la revocació de l’ajut.
Documentació a aportar
- Sol·licitud degudament complimentada i signada
- Documentació que acrediti la situació econòmica de la unitat familiar de convivència:
1. Qualsevol justificant admès en dret de la totalitat d’ingressos de tots/totes els/les membres de la unitat familiar de convivència corresponents als mesos determinats per a cada tipus d’ajut (pensions, prestacions, subsidis, nòmines, ajuda familiar, declaració de la renda ).
2. Moviments bancaris dels últims 3 mesos de totes les comptes obertes de tots/totes els/les membres de la unitat familiar.
3. En cas de no poder acreditar el nivell de renda familiar, declaració jurada d’ingressos de la unitat familiar i/o personal. (veure model adjunt en l'apartat Impresos del tràmit)
4. Qualsevol altra documentació que per a la correcta valoració de la sol·licitud pugui ser requerida durant la seva tramitació, si es considera convenient pel personal tècnic de referència de l’equip bàsic d’atenció social.
- Justificant despesa d’habitatge, lloguer o hipoteca.
- Les persones que percebin la Renda Garantida de Ciutadania: document acreditatiu i el seu import de l’any en curs.
- Les persones que percebin prestacions econòmiques per ajuts al lloguer de l’habitatge: resolució o certificació de l’Agència Catalana de l’Habitatge.
- En casos de separació o divorci, sentència i import de la pensió d’aliments dels /les fills i filles.
- En cas d’infants en acolliment, resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència.
Impresos del tràmit
Formulari de sol·licitud d'ajut individual per la utilització del servei de menjador escolar
Declaració responsable ingressos econòmics unipersonals
Declaració responsable ingressos econòmics unitat familiar
Normativa
- Reglament de les prestacions econòmiques de caràcter social de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, aprovat per acord de Ple de la Corporació, de data 26 de maig de 2021
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local, es contempla, en l’article 25.2.e) l’avaluació i informació de situacions de necessitat social i l’atenció immediata a persones en situació de risc i/o d’exclusió social.
- Bases convocatòria ajuts menjador 2024
- Resolució EDU/448/2024, de 8 de febrer de 2024.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol
- Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.
- Llei 12/2007, d'11 d’octubre, de serveis socials
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels Drets Digitals
Termini de resolució
3 mesos
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Informació actualitzada el dia 05/09/2024