Subvencions per a entitats sense afany de lucre en matèria de Medi Ambient
Descripció
Sol·licitar les subvencions per a la realització de projectes o activitats i serveis de Medi Ambient.
Consulta aquí la Ordenança General de Subvencions de Palau-solità i Plegamans i les Bases Reguladores de subvencions a entitats sense afany de lucre.
Aquí pots consultar les convocatòries publiques de subvencions per entitats sense ànim de lucre de cada matèria:
Consulta aquí la publicació al BOP
Organisme competent / responsable
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Àrea tramitadora
La de l’àmbit temàtic de l’entitat o associació que presenti la sol·licitud.
Classificació temàtica
Subvencions
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.
Empleneu el formulari normalitzat de Sol·licitud convocatòria de subvencions i adjunteu-lo a la instància genèrica conjuntament amb el projecte i la resta de documentació si s'escau.
Recordeu que heu d'adjuntar el formulari de sol·licitud específic a la instància i la documentació requerida.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Període de l'any en que es pot demanar
Del 16 de setembre al 16 d'octubre de 2023
Termini de la sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà d'1 mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
Del 16 de setembre al 16 d'octubre de 2023
Termini d'execució dels projectes de l'1 de gener de 2023 a 28 de febrer de 2024.
Termini de justificació de les subvencions fins el 28 de maig de 2024.
Requisits previs
- Que les activitats es facin en el terme municipal de Palau-solità i Plegamans o fora d’aquest en el cas que es considerin d’interès per a la projecció exterior del municipi.
- Que les activitats i/o els serveis complementin o supleixin la competència municipal en aquestes matèries.
- Que les activitats que facin siguin sense afany de lucre, en cas contrari haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades.
- Estar degudament constituïts i donat d’alta a la Guia d’entitats de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques que porta el registre de les associacions de règim general i inscrits en el Registre Municipal d’Entitats de Palau-solità i Plegamans.
- Marcar la casella de la declaració responsable d’estar lliure de càrregues amb les administracions públiques en el formulari de la instància de sol·licitud, convocatòria de subvencions.
- Les entitats esportives han d’estar inscrites al registre d’entitats esportives del Consell Català de l’Esport.
- Tenir seu social o delegació al terme municipal de Palau-solità i Plegamans.
- Tenir objectius i finalitats coincidents amb els establerts per les bases.
- Haver realitzat una assemblea de socis anual com a mínim.
- Disposar dels llibres comptables, registrats i diligenciats.
- Aplicació de la llei 3/2008, de l’exercici de les professions de l’esport.
- No tenir justificants pendents d’anteriors subvencions anteriorment atorgades per l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans un cop exhaurits els terminis.
- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament, amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària, amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, si escau.
- Segons l’Article 3.4 de la LLT les obligacions de transparència establertes també son d’aplicació a les associacions en los següents supòsits:
- Si perceben subvencions o ajudes públiques de més de 100.000 euros anuals.
- Si al menys el 40% dels seus ingressos anuals procedeixen de subvencions o públiques, sempre que aquesta quantitat sigui de més de 5.000 euros.
- D’acord amb l’article 19.3 de la LGS, l’import concedit no podrà superar el cost total de l’activitat subvencionada, ni aïlladament ni en concurrència amb altres subvencions.
- L'administració, seguint les normes vigents tributàries, haurà de donar compte a Hisenda i l'AEAT de les subvencions concedides, o si fos el cas, fer le retencions que pertoquin.
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- El formulari normalitzat que concursa a les subvencions, que inclou el pressupost (amb el pla de finançament) i dins d’aquest l’import que es sol·licita.
- Certificat de titularitat bancària emès per la banca electrònica
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud |
Impresos del tràmit
Normativa
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).
- RD 887/2006, de 21 de juliol, por el que se aprova el Reglament de LGS.
- El Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel que es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.
- Reial Decret 271/2019, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament del Registre de subvencions i ajuts de Catalunya.
La legislació bàsica de l’Estat reguladora de l’Administració local:
- Els articles 25 i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant, LRBRL).
- Els articles 40, 189.2. i 214.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (en endavant, TRLRHL).
La legislació de la comunitat autònoma:
- Els articles 239, 240 i 241 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.
- Els articles del 118 al 129 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.
- Els articles 15 i concordants de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Els articles 9, 10, 12, 13, 45 i 52 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre transparència i el dret d’accés a la informació pública.
La normativa europea:
- Els articles 107 a 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.
- El Reial decret 1755/1987, de 23 de desembre, pel qual es regula el procediment de comunicació a la Comissió de les Comunitats Europees dels projectes de les administracions o ens públics que es proposin establir, concedir o modificar ajuts interns. - Les disposicions concordants.
La normativa interna:
- La normativa sobre delegació de competències i atribucions dels òrgans de govern a l’Ajuntament vigents en el moment de la concessió.
- Ordenança General de Subvencions de Palau-solità i Plegamans i les Bases Reguladores de subvencions a entitats sense afany de lucre de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
- Reglament de les notificacions i les comunicacions per mitjans electrònics a l’ajuntament de Palau-solità i plegamans, de data 26 de març de 2015.
- Ordenança municipal de Transparència i Administració Electrònica, vigent des del dia 17 de Novembre del 2017
- Les Bases d’execució del pressupost
La resta de disposicions legals o reglamentàries que siguin d’aplicació, entre d’altres:
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
Termini de resolució
3 mesos a comptar des de la finalització del període de sol·licituds
Silenci administratiu
Sens perjudici de l’obligació d’emetre resolució, transcorregut el termini esmentat sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entenen desestimades i, en conseqüència, denegat l’ajut, d’acord amb l’article 54.2 e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Art. 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Altra informació d'interès
Publicitat:
- Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
- Premsa local.
- Seu electrònica de l’Ajuntament. Tauler d'anuncis.
Informació actualitzada el dia 15/09/2023