Sol·licitud del certificat digital IdCAT
Descripció
L'idCAT és un certificat digital emès per l'Agència Catalana de Certificació CATCert que assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques i garanteix la identitat dels ciutadans mitjançant una signatura electrònica.
Amb l'idCAT les persones poden accedir al serveis i tràmits electrònics de les administracions públiques (locals, comarcals o estatals). L'idCAT també permet signar correus electrònics i formularis web.
Des de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans s'expedeix el certificat digital idCAT i les seves renovacions a les oficines d'atenció ciutadana. Abans de la seva caducitat, Catcert us enviarà correu electrònic informant que el certificat és a punt de caducar i com heu de fer per renovar-lo.
L'accés al certificat digital està protegit amb una clau secreta (PIN).
El certificat digital IdCat es pot instal·lar també en un dispositiu mòbil (mòbils o tauletes) un cop descarregat a l'ordinador. Consulteu com es pot instal·lar i d'altres usos que pot tenir el certificat a la web de Catcert
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Servei d'Atenció Ciutadana
Classificació temàtica
Atenció a la Ciutadania
Qui el pot demanar
Qualsevol persona física major d'edat.
La validació del certificat digital davant de l'entitat de registre col·laboradora l'ha de fer obligatòriament la persona titular del certificat.
Excepcionalment, ho pot demanar una altra persona en nom del titular amb la sol·licitud del certificat digital legitimada mitjançant una acta notarial.
Presencial
Observacions
A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana
On es fa
Servei d'Atenció Ciutadana (OAMR)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 8:30 a 14:00 hores. No cal cita prèvia.
En cas de voler demanar cita ho podeu fer clicant en aquest enllaç: Cita prèvia idCAT
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any
Requisits previs
No n'hi ha
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
En el moment d'adreçar-vos a qualsevol Oficina d'Atenció Ciutadana caldrà aportar original, que haurà d'estar vigent:
- NIF (DNI amb lletra)
- NIE (en format carnet)
- NIE diplomàtic (targeta d'acreditació d'identitat de missions diplomàtiques)
- DNI d'altres països
- Passaport + certificat del NIE
- Passaport
Els ciutadans de la Unió Europea s'han de donar d'alta, amb el número de NIE. El document (certificat) d'atorgament del NIE a ciutadans de la Unió Europea no té cap valor identificatiu per si sol, per tant hauran d'anar acompanyats del passaport o del DNI del país d'origen.
Important:
- El document identificatiu ha de ser vigent en el moment de la seva presentació.
- En cas de fer la sol·licitud en nom d'una altra persona, haurà de portar l'acta notarial que especifiqui aquesta representació.
Normativa
- El certificat idCAT és un certificat reconegut d'acord amb allò establert a l'article 11.1 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, amb el contingut prescrit per l'article 11.2, i emesos complint les obligacions dels articles 12, 13, 18 i 20 de l'esmentada Llei.
Termini de resolució
Immediat
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
0
Informació actualitzada el dia 17/10/2024