Sol·licitud de reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat
Descripció
Sol.licitar el reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat.
Document administratiu que acredita legalment el grau de discapacitat i facilita l’accés a diversos drets, serveis, programes i prestacions que tenen com a objecte compensar els desavantatges socials derivats de la discapacitat o de les barreres socials que limiten la participació plena i efectiva en la societat
Organisme competent / responsable
Departament de Treball, Afers socials i Familia.
Àrea tramitadora
Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament i Generalitat de Catalunya
Classificació temàtica
Ajuts Socials i Famíles
Qui el pot demanar
Qualsevol persona amb malaltia/es: física, psíquica, retard mental, malaltia mental, sensorial visual, sensorial auditiva….
Internet
Observacions
Per tramitar telemàticament es requereix certificat digital. Adjunteu la documentació a la instancia genèrica.
Per tramitar l'ajut amb l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament cliqueu el botó:
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Per tramitar directament amb la Generalitat de Catalunya, cliqueu el següent link:
Sol.licitud de reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat.
Presencial
Observacions
OAC Área de Serveis Socials
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
El formulari de sol·licitud es pot presentar a:
- Direcció General de Protecció Social
- Oficines d'Afers Socials i Famílies
- Oficines d’Atenció Ciutadana del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
- Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona
- Oficina d'Atenció Ciutadana a les Terres de l'Ebre
- Oficines de registre d’entrada i sortida de documents de la Generalitat de Catalunya
- A qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, d’acord amb el que estableix la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol momento de l'any
Requisits previs
Tenir un tipus de discapacitat: física, psíquica, retard mental, malaltia mental, sensorial visual, sensorial auditiva o altres malalties.
Preu / Taxa
No subjecte a pagament
Documentació a aportar
Reconeixement:
- Original i fotocòpia compulsad del DNI o NIE de la persona beneficiària.
- Original i fotocòpia compulsad del Llibre de familia o de la partida de naixement (menors de 16 anys).
- Original i fotocòpia compulsada dels informes mèdics, psicològics, psiquiàtirs o socials emesos per professionals autoritzats, en format paper.
- Original i fotocòpia compulsada de la resolució de l'INSS en cas d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa.
Per revisió:
- Original i fotocòpia compulsada dels informes mèdics, psicològics, psiquiàtrics o socials emesos per professionals autoritzats (actuals) en format paper.
- Original i fotocòpia compulsada de la resolució de l'INSS en cas d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Sol.licitud de reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat
Normativa
Termini de resolució
A partir de l'any es realitza la citació per al reconeixement.
Silenci administratiu
No opera
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Altra informació d'interès
En primer lloc es realitza la citació pel reconeixement i/o revisió en els Centres D'Atenció al Discapacitat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Posteriorment ariibarà resolució administrativa del resultat del grau per correu oridinari.
Informació actualitzada el dia 28/11/2022