Comunicació de Canvi de titularitat d'activitat (FUE 4)
Descripció
És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que transmet el corresponent títol que l’habilitava per exercir l’activitat.
Aquesta comunicació a l’Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència o comunicació prèvia.
No es pot fer aquesta transmissió quan l’activitat sigui objecte d’un procediment d’inspecció o comprovació i control, d’un expedient sancionador o de qualsevol altre procediment d’exigència de responsabilitats administratives, mentre no s’hagi complert la sanció imposada o no s’hagi resolt l’arxiu de l’expedient per manca de responsabilitats.
Tampoc es pot transmetre l’activitat quan es trobi subjecte a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma.
Pel canvi de titularitat d’activitats subjectes a la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa, aquest canvi de titularitat es resol mitjançant el tràmit específic de Declaració Responsable d’Obertura, o Comunicació prèvia d’obertura creat a tal efecte.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Activitats i Llicències
Classificació temàtica
Activitats
Qui el pot demanar
Tant el transmitent com el nou titular
Internet
Observacions
Per utilitzar la tramitació vía telemàtica caldrà disposar de signatura electrònica i adjuntar la mateixa documentació que s'indica com a presentació presencial.
Cliqueu en l'enllaç que s'indica a continuació i ompliu el formulari per iniciar el tràmit si disposeu de certificat digital
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
Cal presentar la documentació al registre de l'ajuntament
On es fa
SAC (Servei d'Atenció al Ciutadà)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
La comunicació ha de formalitzar-se en el termini màxim d'un mes des que s'ha produït efectivament la transmissió.
Requisits previs
- El titular transmitent ha de disposar de la corresponent llicència, comunicació prèvia o declaració responsable vigent.
- Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit segons ordenança fiscal corresponent.
Tràmits relacionats:
Autoliquidació de taxes pels serveis d'intervenció administrativa en activitats
Preu / Taxa
La taxa que estableixi la ordenança fiscal.
Mitjants de pagament: El que estableixi l'ordenança fiscal
Documentació a aportar
- Comunicació de transmissió del títol (llicència, comunicació prèvia o declaració responsable) que habilita per a l’exercici de l’activitat, d’acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent:
- Que en cas d’actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
- Que les responsabilitats i les obligacions de l’antic titular derivades de la llicència, de la comunicació prèvia o declaració responsable són assumides pel nou titular. A tal efecte es pot aportar una Declaració conjunta de la titularitat de l'activitat, signada tant per l'antic titular com pel nou si se'n disposa.
- Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com la documentació que s’adjunta, si és el cas.
- Que es disposa, si és necessària, de la pòlissa o el contracte d’assegurances o altres garanties que responen de l’activitat, a nom del nou titular.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Normativa
- Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives.
- Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
- Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
- Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Ordenança Municipal Reguladora de les Activitats Innocues i amb Intervenció Municipal en Matèria d'Incendis
Termini de resolució
Un cop efectuada aquesta comunicació, l'Ajuntament actualitzarà les dades en el Registre municipal corresponent.
Silenci administratiu
No opera
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Altra informació d'interès
No es podrà transmetre la llicència o comunicació prèvia, quan el nombre de les que es poden atorgar o presentar sigui limitat o que s'hagin concedit o rebut, comprovat i controlat tenint en compte les característiques particulars dels subjectes autoritzats inicialment.
En el cas que el transmitent no pugui o no vulgui formalitzar la comunicació a l’Ajuntament, serà suficient que l’adquirent acompanyi la documentació acreditativa del negoci jurídic que ha vehiculat la transmissió de la titularitat del negoci, de la llicència o de la comunicació prèvia.
Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l’antic titular derivades de la llicència o de la comunicació prèvia són assumides pel nou titular. En defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l’activitat subjecte a llicència o comunicació prèvia.
Tràmits relacionats:
Autoliquidació de taxes pels serveis d'intervenció administrativa en activitats
Informació actualitzada el dia 18/04/2023