Alta al padró municipal d'habitants per canvi de residència
Descripció
Inscripció en el padró municipal d’habitants de les persones que procedeixen d’altres municipis de l’estat espanyol o de l’estranger, o bé, d’aquelles, que per qualsevol motiu, no consten inscrites al padró d’habitants del municipi, encara que hi resideixin des de fa temps.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Serveis Administratius
Classificació temàtica
Padró Municipal
Qui el pot demanar
La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix d'identificació digital (idCat mòbil, certificat digital idCat, cl@ve etc)
Recordeu adjuntar a la vostra sol·licitud els documents requerits.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana
On es fa
OAMR (Oficina d'Atenció en Matèria de Registre)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores
Es recomana sol·licitar cita prèvia pels tràmits d'empadronament clicant en aquest enllaç:
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any
Requisits previs
Estar residint la major part de l'any en el domicili on us voleu empadronar.
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
Documents que acreditin la identitat (han d'estar en vigor):
- Espanyols majors d'edat: DNI o passaport, o en el cas de representació, el document identificatiu del representant. En cas de realitzar el tràmit electrònicament la persona interessada, aquesta autenticació és implícita amb l'ús del certificat electrònic.
- Estrangers majors d'edat: NIE o passaport. En cas d'estrangers comunitaris, Certificat de registre central d'estrangers.
- Menors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement o DNI o passaport.
- Menors majors de 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement i DNI.
- Menors estrangers: Llibre de família o certificat de naixement (traduït legalment al català o castellà), targeta de residència o passaport si se'n disposa. En cas d'estrangers comunitaris aportar també el certificat de registre central d'estrangers.
- Si es fa mitjançant un representant: Document acreditatiu de la representació (Document de representació, acta d'acceptació del càrrec de tutor en el cas de representants legals, resolució judicial en cas de menors tutelats o de guàrdia i custòdia en exclusiva).
Empadronament menors ambdós progenitors:
- Consentiment d'ambdós progenitors signant el formulari d'alta al padró municipal d'habitants
Empadronament menors amb un sol progenitor amb el consentiment d’ambdós o autorització judicial
- Consentiment d'ambdós progenitors signant el formulari d'alta al padró o Autorització de l'altre progenitor o autorització judicial.
Empadronament menors amb un sol progenitor quan NO hi ha consentiment d’ambdós ni autorització judicial
- No existeix resolució judicial de guarda i custòdia: Declaració responsable i el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
- Existeix resolució judicial de guarda i custòdia en exclusiva al progenitor que fa el tràmit: Declaració responsable i la resolució judicial o el document que acrediti que s’ha interposat procediment judicial per obtenir l’autorització, si s’escau.
Empadronament menors quan existeix resolució judicial de guarda i custòdia compartida
- Resolució relativa a la guarda i custòdia compartida, sempre que indiqui el lloc d’empadronament, o el consentiment d'ambdós progenitors o nova resolució que es pronunciï sobre el nou lloc d'empadronament.
Empadronament de menors en domicili diferent als progenitors
- Autorització expressa i per escrit dels progenitors o representants legals o declaració de responsable segons els casos anteriors.
Documents que acreditin el domicili:
- Escriptura de propietat o contracte de lloguer a nom de la persona que s’empadrona. Sempre que la informació no consti en les bases de dades municipals. En cas del contracte de lloguer haurà d'aportar el rebut o document bancari que justifiqui el pagament del lloguer amb una antiguitat de menys de 3 mesos.
- En el cas que en el domicili ja constin persones empadronades, caldrà aportar l'autorització d'una persona major d' edat que figuri empadronada en aquest domicili i que disposi d'algun títol acreditatiu de la possessió efectiva de l'habitatge (propietat, lloguer...).
- En el cas d'empadronar-se en un establiment col·lectiu: Autorització de qui ostenta la direcció del centre.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
- Autorització d’empadronament d’una persona empadronada
- Autorització pare/mare a empadronar fill/filles menors d’edat
- Declaració responsable progenitor sense consentiment d'ambdós ni autorització judicial però amb guarda i custòdia en exclusiva.
- Declaració responsable progenitor sense consentiment d'ambdós ni autorització judicial ni resolució judicial però amb guarda i custòdia
- Document de representació
- Consentiment cessió de dades
- Consentiment cessió de dades menors
Normativa
- Resolució de 16 de març de 2015, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 30 de gener de 2015, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competències amb les comunitats autònomes i les entitats locals, sobre instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del padró municipal
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
- Resolución de 29 de abril de 2020, de la Subsecretaría, por la que se publica la Resolución de 17 de febrero de 2020, de la Presidencia del Instituto Nacional de Estadística y de la Dirección General de Cooperación Autonómica y Local, por la que se dictan instrucciones técnicas a los Ayuntamientos sobre la gestión del Padrón municipal.
- Resolución de 3 de febrero de 2023
- Reial Decret 141/2024 de 6 de febrer pel que es modifica el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals
Termini de resolució
- La tramitació és immediata a partir de la recepció i validació de la documentació en el servei municipal.
Silenci administratiu
Positiu
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
0
Informació actualitzada el dia 14/11/2024