Baixa al padró municipal d'habitants per defunció
Descripció
Iniciar els tràmits que siguin necessaris per causar baixa en el padró municipal d'habitants en cas de defunció (cal tenir en compte que en cas de canvi de residència a un altre municipi no cal sol·licitar la baixa del padró al municipi d'origen, ja que es tramita d'ofici des del nou municipi de residència quan s'hi sol·licita l'alta).
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Serveis Administratius
Classificació temàtica
Padró Municipal
Qui el pot demanar
Persones successores que acrediti un interès legal i directe de la persona que ha mort i que ha de ser donada de baixa del padró. Registre civil. INE
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana, tant de forma presencial com per correu ordinari
On es fa
Servei d'Atenció Ciutadana (OAMR)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 830 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
No en hi ha
Requisits previs
No n'hi ha
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Model d'instància genèrica
- DNI, o passaport, o targeta d'identificació del país d'orígen (en el cas de ciutadans de la Unió Europea) o targeta de residència (en el cas d'estrangers no comunitaris).
- Certificat original de defunció del Registre Civil.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Normativa
- Resolució de 16 de març de 2015, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 30 de gener de 2015, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competències amb les comunitats autònomes i les entitats locals, sobre instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del padró municipal
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- Reial Decret 141/2024 de 6 de febrer pel que es modifica el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals
Termini de resolució
- La tramitació és immediata a partir de la recepció i validació de la documentació en el servei municipal.
Silenci administratiu
Positiu
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Informació actualitzada el dia 11/05/2024