Sol·licitud d'informe de serveis socials per acreditar el risc d'exclusió residencial
Descripció
Informe per a l'aplicació de la Llei 24/2015, a l'objecte d'afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge mitjançat l'aplicació de mesures de lloguer social derivades de l'article 5.1, 5.2 , 5.8 en els supòsits previstos a l'article 5.2, a) i b), de l'esmentada llei.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Àrea de Serveis Socials
Classificació temàtica
Ajuts Socials i Família
Qui el pot demanar
Qualsevol persona empadronada al municipi.
Internet
Observacions
Per tramitar telemàticament es requereix certificat digital. Adjunteu la documentació a la instancia genèrica.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
OAC Área de Serveis Socials. També es pot fer la sol·licitud per correu postal.
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any
Requisits previs
Estar empadronat Trobar-se en risc d'exclusió residencial, persones o unitats familiars amb ingressos inferiors a: Si es tracta de persones que viuen soles: 2 vegades l'IRSC (indicador de renda de suficiència de Catalunya, que es pot consultar a la web www.gencat.cat) Si es tracta d'unitats de convivència de més d'una persona: 2,5 vegades l'IRSC En cas de persones discapacitades o amb gran dependència: 3 vegades l'IRSC També si es superen els límits d'ingressos fixats i existeix risc imminent de pèrdua de l'habitatge i no es disposa d'alternativa pròpia.
Preu / Taxa
No s'ha de pagar cap preu
Documentació a aportar
Informació econòmica de tots els membres de la família, depenent la seva situació:
Membres de la unitat familiar en actiu hauràn d'aportar:
- Les dues últimes nomines
Membres de la Unitat Familiar que cobren prestacions o ajuts:
- Informe de la prestació, de la quantia i fins a quina data la rebrà.
Situació d'atur sense prestació econòmica:
- Informe de SEPE (antic INEM) acreditant que no rep cap prestació econòmica
Per a persones jubilades:
- Carta del Ministerio de Empleo y Seguridad Social on informa de quina jubilació es rep (arriba sobre el gener cada any).
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Instància Genèrica (descarregar document per a tramitació presencial)
Normativa
- Consulteu els Indicadors de Renda de Suficiència
- LLEI 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.
- LLEI 4/2016, del 23 de desembre, de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones en risc d'exclusió residencial
Termini de resolució
1 setmana
Silenci administratiu
No opera
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Altra informació d'interès
Per més informació, aneu a la web de la Generalitat de Catalunya
També podeu consultar la Guia
Informació actualitzada el dia 28/11/2022