Gestió de queixes de consum (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor)
Descripció
Una queixa és una petició de la persona consumidora en virtut de la qual vol posar en coneixement tant de la persona física o jurídica que comercialitza béns o presta serveis com d’un organisme habilitat uns fets, esdeveniments o circumstàncies que han afectat el funcionament normal de la relació de consum i que, malgrat no ésser constitutius d'infracció administrativa, poden servir, una vegada esmenats, per millorar la qualitat dels béns i serveis que s’ofereixen al mercat o l’atenció que es presta a les persones consumidores.
Impressos del tràmit:
Full ofcial de reclamació i/o consulta
Autorització representant legal (si és el cas)
Declaració Responsable en quant a consideració de microempresa (si és el cas)
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Consum
Classificació temàtica
Consum
Qui el pot demanar
Qualsevol persona física o jurídica domiciliada en el municipi.
Qualsevol persona física o jurídica referent a establiments radicats en el municipi.
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.
Aquest tràmit es realitza mitjançant la instància genèrica, adjunteu a la sol·licitud la documentació necessària
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
Per correu ordinari, a les oficines del SAC, de forma presencial a l'OMIC
On es fa
SAC (Servei d'Atenció al Ciutadà)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
OMIC (Informació al Consumidor)
Plaça de la Vila, 1
c/e: omic@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
Durant tot l'any. Millor concertar visita amb la tècnica.
Termini de la sol·licitud
1 any des de la data del fet reclamat
Requisits previs
- Estar empadronat al Municipi
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Qualsevol document relacionat amb els fets exposats
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Full ofcial de reclamació i/o consulta
Autorització representant legal (si és el cas)
Declaració Responsable en quant a consideració de microempresa (si és el cas)
Normativa
- 'Llei 22/2010 de 20 de juliol de 2010, del Codi de Consum de Catalunya i altres normatives especifiques
Termini de resolució
- 1 mes
Silenci administratiu
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment adminsitratiu
Altra informació d'interès
En aquests casos, la queixa és enviada a l'empresa per tal que en tingui coneixement i pugui millorar el servei als seus clients.
Informació actualitzada el dia 04/10/2023