Sol·licitud d'alta / autorització de la llicència de parada al mercat setmanal
Descripció
Sol·licitud de concessió d’autorització de parada vacant al mercat municipal no sedentari.
Consulteu aquí l’edicte de licitació publicat al BOPB.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Fires i Mercats
Classificació temàtica
Mercat setmanal
Qui el pot demanar
La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da.
Internet
Recorda adjuntar els formularis següents a aquest tràmit:
⇒ Colnsulta també l'apartat de documentació a aportar.
Per tramitar telemàticament caldrà que disposis de certificat electrònic.Si no en tens, i vols fer-ho, consulta el IdCAT Mòbil. Només necesssites DNI, targeta sanitària i màxim 5 minuts del teu temps.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
Al Servei d'Atenció Ciutadana
On es fa
SAC (Servei d'Atenció al Ciutadà)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any, sempre que la ordenança reguladora ho permeti.
Termini de la sol·licitud
30 dies a partir de la publicació de l’edicte de licitació al BOPB
Del 18 de març al 3 de maig de 2023
Requisits previs
- Quan es tracti de persona jurídica, caldrà que estigui legalment constituïda, inscrita en el Registre oficial corresponent i el seu objecte social haurà d’incloure l’activitat a prestar.
- Quan es tracti de comerciants extracomunitaris, acreditar, a més a més, que estan en possessió dels permisos de residència i de treball per compte propi que estableix la normativa específica vigent.
- No incórrer en cap de les prohibicions de contractar recollides a l’article 71 de la LCSP.
- Estar donats d’alta en l’epígraf corresponent de l’Impost d’Activitats Econòmiques i estar al corrent del pagament de la tarifa o, en cas d’estar exempts, estar donat d’alta en el cens d’obligats tributaris.
- Han d’estar donats d’alta al règim de la Seguretat Social que correspongui, el titular i els treballadors que tingui contractats, i estar al corrent de les obligacions amb aquesta.
- Estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries d’organismes estatals, autonòmics, i de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
- Complir amb les condicions exigides per la normativa reguladora del producte o productes a vendre.
- Disposar de la documentació que acrediti el compliment de la normativa vigent sobre higiene i manipulació d’aliments, si s’escau, per a la venda d’aquells productes que ho requereixin, segons les disposicions vigents.
- Disposar, o compromís de concertar, en cas de resultar adjudicatari, una pòlissa d’assegurança que cobreixi el risc de responsabilitat civil amb cobertura de riscos derivats de l’exercici de l’activitat comercial desenvolupada amb una cobertura mínima de 300.000,00 euros.
- Quan es tracti de cooperatives, s’haurà d’acreditar que tots els socis treballadors estant adscrits al mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors autònoms), d’acord amb el que s’estableixi en els Estatuts socials de la cooperativa.
- En els casos de nacionals de tercers països, hauran de disposar d’autorització de residència i treball.
Preu / Taxa
Els titulars de l'autorització hauran d'abonar les taxes anuals que s'estableixen en la taxa i l'ordenança fiscal núm. 17, reguladora de la taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic i indústries del carrer i ambulants.
La renúncia o desistiment no generarà el dret a la devolució de les taxes.
Documentació a aportar
- Formulari de sol·licitud per participar en l’adjudicació de les autoritzacions per l’exercici de venda en el mercat municipal no sedentari. En el cas de les persones jurídiques s’haurà d’acompanyar de documentació justificativa de la representació legal que ostenta la persona que signa la sol·licitud; així com , referència al nom, domicili, i DNI/NIF/NIE de l’empleat o soci de l’entitat que vagi a fer ús de l’autorització per compte d’aquesta.
- Formulari de sol·licitud de valoració de la documentació aportada per l’adjudicació d’autorització de venda al mercat municipal no sedentari, aportant els documents necessaris per poder puntuar i valorar-se les sol·licituds, si s’escau. Entre altres:
- Fotografies de la parada
- Certificats d’assistència i aprofitament del curs, en el cas de formacions
- Certificats de productes alimentaris (DOP, IGP, ETG, CCPAE, PAQ)
- Carnet artesà, diploma de mestre artesà
- Titularitat i fitxa tècnica del vehicle, data de compra, dimensions totals tancat i desplegat, característiques tècniques i estat de manteniment, en el cas de remolc o vehicle-botiga.
- En el cas de disposar de datàfon, contracte amb l’entitat bancària
- Carnet de manipulador d’aliments
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Normativa
- Ordenança reguladora de la gestió del mercat setmanal aprovat pel ple 31/10/2013
- Ordenança fiscal núm. 17 – Taxa per la utilització privativa del domini públic local, horts urbans, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions
- Plecs de clàusules administratives particulars que regeixen el concurs per a la concessió d’autoritzacions per a les parades vacants del mercat municipal no sedentari de Palau-solità i Plegamans
Termini de resolució
- 2 mesos
Silenci administratiu
Desestimatori
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Informació actualitzada el dia 30/03/2023