Inscripció al registre municipal de parelles estables
Descripció
Té caràcter administratiu i es destina a les inscripcions voluntàries d’unions estables heterosexuals i homosexuals de conformitat amb allò que disposa la Llei 25/2010, de 29 de juliol, del Llibre segon del Codi Civil de Catalunya.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Oficina d'assistència en matèria de registres
Classificació temàtica
Registres
Qui el pot demanar
Per sol·licitar la inscripció al Registre Municipal de parelles estables, cal complir els requisits que s'indiquen més avall i presentar la documentació corresponent.
Internet
Observacions
Internet (Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital). Adjunteu a la instància genèrica el formulari adjunt degudament emplenat i signat electrònicament pels dos membres de la parella.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Telèfon
Observacions
Per consultes, a les Oficines d'Atenció en Matèria de Registre
Telèfon
93 864 80 56
Horari d´atenció
De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Presencial
Observacions
A les Oficines d'Atenció en Matèria de Registre
On es fa
OAMR
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
La persona sol·licitant ha de recollir presencialment el certificat d'unió civil municipal signat per la secretària general o l'alcalde
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any
Requisits previs
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Formulari de sol·licitud d'inscripció al Registre Municipal de parelles estables. (signat electrònicament pels dos membres de la parella, si feu el tràmit telemàtic)
- Fotocòpia de la sentència de separació o divorci, si és el cas.
- Llibre de família (si la parella té fills en comú i no poden acreditar els dos anys de convivència).
- Certificat d'empadronament dels dos membres de la parella (Si algun dels dos anys de convivència han estat fora del municipi de Palau-solità i Plegamans hauran d’acreditar-ho amb un certificat històric de convivència.) En cas que el municipi de convivència sigui Palau-solità i Plegamans, el certificat d'empadronament l'aportarà la pròpia administració.
- Fotocòpia del DNI dels dos membres de la parella.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Formulari de sol·licitud d'inscripció al Registre Municipal de parelles estables. (signat electrònicament pels dos membres de la parella si feu el tràmit telemàtic).
Normativa
- Llei 25/2010, de 29 de juliol, del Llibre segon del Codi Civil de Catalunya.
Termini de resolució
30 dies naturals
Silenci administratiu
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Altra informació d'interès
La persona sol·licitant rebrà per notificació electrònica o recollirà presencialment, en el seu cas, el Certificat d’inscripció al Registre Municipal de parelles estables signat per la Secretaria General amb el vistiplau de l’Alcalde.
Informació actualitzada el dia 26/04/2024