Exercici del dret d'oposició (LOPD)
Descripció
Aquest tràmit us permet sol·licitar que no es tractin les seves dades personals o, es cessi el seu tractament, si aquest s'hagués iniciat anteriorment.
Aquest dret es pot exercir en els casos següents:
- Quan no sigui necessari el seu consentiment per tractar les dades sempre que hi hagi un motiu legítim fonamentat relatiu a una situació personal concreta i cap llei no digui el contrari.
- Quan es tracti de fitxers amb una finalitat publicitària i de prospecció comercial.
Denegació del dret d'oposició
L'Ajuntament podrà denegar el dret d'oposició:
- Si hi ha una prohibició legal.
En tot cas, l'Ajuntament haurà de justificar la denegació i informar l'afectat del seu dret a demanar la tutela de drets davant de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l'article 18 de l'LOPD.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Serveis Administratius
Classificació temàtica
Atenció a la ciutadania
Qui el pot demanar
Aquest dret és de caràcter personalíssim per la qual cosa només el pot exercir la persona afectada o el seu representant legal quan l'afectat ha estat declarat incapaç per exercir els seus drets o quan la persona afectada, és menor de 14 anys, o quan la persona afectada designi voluntàriament algú que la representi.
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Presencial
Observacions
A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana, tant de forma presencial com per correu ordinari
On es fa
SAC (Servei d'Atenció al Ciutadà)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
No n'hi ha
Requisits previs
No n'hi ha
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Fotocòpia del document nacional d'identitat, o del seu passaport o un altre document vàlid que l'identifiqui. No obstant, la utilització de signatura electrònica en la tramitació electrònica de la sol·licitud eximirà de la presentació de les fotocòpies del DNI o document equivalent .
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Normativa
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal
- Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Termini de resolució
La petició s'atendrà en el termini màxim d'un mes a comptar des de la recepció de la sol·licitud o des del dia en què, si és el cas, s'hagin esmenat els errors de la sol·licitud. Si l'estimació de la sol·licitud no s'acompanya de les dades sol·licitades, l'accés es farà efectiu en un màxim de 10 dies hàbils des de la comunicació d'estimació de la sol·licitud.
En el cas que no es disposi de dades de l'interessat, se li comunicarà igualment en el termini d'un mes.
Silenci administratiu
Transcorregut el termini sense que de forma expressa s’hagi resolt la petició, l’interessat podrà interposar reclamació de tutela de drets davant l’Autoritat Catalana de Protecció de dades.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..
Vies de reclamació
Reclamació de tutela de drets, prevista a l’article 18 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Informació actualitzada el dia 28/11/2022