Sol·licitud de trasllat a una altra comunitat autònoma de l'expedient de dependència
Descripció
Sol.licitar el trasllat de l'expedient de dependència a altre Comunitat Autònoma per canvi de residencia del titular.
Si voleu ampliar la informació sobre els serveis i prestacions de suport a les persones amb dependència, si us plau, cliqueu aquí.
Organisme competent / responsable
Departmanet de Treball, Afers Social i Families de la Generalitat de Catalunya, Direcció general de protecció social
Àrea tramitadora
Departmanet de Treball, Afers Social i Families de la Generalitat de Catalunya, Direcció general de protecció social
Classificació temàtica
Persones amb dependència, Atenció a la ciutadania
Qui el pot demanar
Qualsevol persona titular de l'expedient o persona representant legal o entitat tutelar degudament documentada.
Internet
Observacions
Per iniciar el tràmit de forma telemática amb l'Ajuntament, ompliu el formulari i adjunteu la documentació necessària. Per tramitar es requereix certificat digital vàlid.
Si voleu tramitar directament amb la Generalitat, cliqueu aquí.
Presencial
Observacions
OAC Área de Serveis Socials
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any, la persona sol·licitant i/o els seus familiars o tutors legals, tenen la responsabilitat de comunicar a l’Administració els canvis de dades personals relacionats amb la seva sol·licitud de reconeixement de dependència immediatament després que es produeixin o tan aviat com sigui possible.
Requisits previs
Ser titular d'un grau de dependència.
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Certificat d'empadronament, corresponent a la nova adreça
- Acreditació de la representació legal per la qual s'actua
- Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada del DNI/NIF o NIE de la persona representant legal, o CIF de l’entitat tutelar, si s'escau
- Fotocòpia de la resolució judicial, en cas d'incapacitació o poder notarial, que acrediti la representació legal.
(1) En cas que autoritzeu el Departament a consultar les vostres dades a una altra administració o organisme, no caldrà que aporteu aquesta documentació.
(2) En el cas del NIE, atès que no es pot fer la consulta davant l'organisme corresponent, caldrà que aporteu fotocòpia compulsada o bé original i fotocòpia, del document identificador de la persona sol·licitant.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Model Sol.licitud de trasllat a una altra comunitat autònoma de l'expedient de dependència (descarregar document).
Declaració responsable serveis socials (descarregar document)
Normativa
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en situació de dependència.
Termini de resolució
Tres mesos a partir de la data de presentació de sol·licitud.
Silenci administratiu
No opera
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques del procediment administratiu comú.
Vies de reclamació
Segons model del Departament de Treball, Afers Social i Família.
Altra informació d'interès
L'Administració realitzarà la modificació de les dades que s’han comunicat i realitzarà les comprovacions oportunes, si escau.
Informació actualitzada el dia 28/11/2022