Recus d'alçada contra la resolució de dependència
Descripció
Recurs d'alçada contra la resolució de la sol.licutd dels drets i prestacions del Sistema català d'autonomia i atenció a la dependència.
Si voleu ampliar la informació sobre els serveis i prestacions de suport a les persones amb dependència, si us plau, cliqueu aquí.
Organisme competent / responsable
Departmanet de Treball, Afers Social i Families de la Generalitat de Catalunya, Direcció general de protecció social
Àrea tramitadora
Departmanet de Treball, Afers Social i Families de la Generalitat de Catalunya, Direcció general de protecció social
Classificació temàtica
Persones amb dependència, Atenció a la ciutadania
Qui el pot demanar
Qualsevol persona titular de l'expedient o persona representant legal o entitat tutelar degudament documentada.
Internet
Observacions
Per iniciar el tràmit de forma telemática amb l'Ajuntament, ompliu el formulari i adjunteu la documentació necessària. Per tramitar es requereix certificat digital vàlid.
Si voleu tramitar directament amb la Generalitat, cliqueu aquí.
Presencial
Observacions
OAC Área de Serveis Socials
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
Un mes a comptar des de la data de la notificació de la resolució de reconeixement de la situació de dependència. Si no s’ha rebut la resolució de reconeixement de la situació de dependència, el termini és de tres mesos a comptar des de l’endemà de la data en què es produeixin els efectes del silenci administratiu.
Requisits previs
Des de la data de la valoració anterior cal que s’hagi produït un canvi (millora o empitjorament) en la situació de dependència amb una evolució de sis mesos a la qual s’hagin aplicat les mesures terapèutiques i rehabilitadores i que a criteri mèdic estigui en situació d’estabilització.
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
1. Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada del NIE de la persona representant legal, si escau.
2. Fotocòpia de la resolució judicial, en cas d'incapacitació o poder notarial, que acrediti la representació legal.
3. Original de l'informe mèdic, que es desconeixia en el moment de fer la valoració o que no s'ha tingut en compte.
4. Original de l'informe social, si escau.
(1) En el cas del NIE, atès que no es pot fer la consulta davant l'organisme corresponent, caldrà que aporteu fotocòpia compulsada o bé original i fotocòpia, del document identificador de la persona sol·licitant. D'acord amb l'habilitació legal establerta en la disposició addicional 7a de la Llei 2/2014, no caldrà aportar: DNI/NIF de la persona representant legal o NIF de l'entitat tutelar. És convenient que la persona sol·licitant presenti juntament amb el recurs d'alçada, la declaració responsable (amb les dades per calcular la seva capacitat econòmica), i la documentació detallada dalt.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Model Recurs d'alçada contra la resolució de dependència (descarregar document).
Declaració responsable serveis socials (descarregar document)
Normativa
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en situació de dependència.
Termini de resolució
Tres mesos a partir de la data de presentació de sol·licitud.
Silenci administratiu
Transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució del recurs d'alçada es pot entendre desestimat per silenci administratiu
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques del procediment administratiu comú.
Vies de reclamació
Segons model del Departament de Treball, Afers Social i Família.
Altra informació d'interès
Resposta que rebrà la persona sol.licitant:
La persona rebrà resposta per correu ordinàri o per telèfon del dia i hora de la visita domiciliària per part de els professionals del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, que faran la valoració del Grau de Dependència segons barem regulat per la Generalitat de catalunya. En el plaç de 3 a 6 mesos rebrà una resolució administrativa per correu ordinari. Després de la resolució, si és favorable, una tècnica del Consell Comarcal realitzarà la visita domiciliària per tal d'el.laborar el PIA (Programa Individual d'Atenció) i valorarà els serveis i prestacions adequades al grau de dependència i a la situació social de la persona i/o familia.
Altres observacions:
Entrada en vigor de la normativa que modifica els criteris que es tenen en compte per valorar la participació de les persones beneficiàries en el finançament de les prestacions no gratuïtes incloses a la Cartera de Serveis Socials així com per determinar l’import de les prestacions econòmiques del Sistema per a l’Autonomia i l’Atenció a la Dependència (SAAD) en l’àmbit territorial de Catalunya.
La finalitat és ajustar a cada persona el pagament que li pertoca en funció de la seva capacitat econòmica i evitar, així, possibles situacions de desigualtat.
El departament competent en matèria de serveis socials realitza telemàticament les consultes d’algunes de les dades necessàries per calcular la capacitat econòmica de les persones sol·licitants. Però com que no és tècnicament possible consultar-les totes, és convenient que les persones sol·licitants presentin, juntament amb el recurs d'alçada, una declaració responsable degudament emplenada i signada per poder completar el càlcul de la seva capacitat econòmica.
Les dades que queden recollides en aquesta declaració responsable són:
- Dades sobre la renda.
- Dades sobre el patrimoni.
- Altres dades (sobre l’habitatge habitual i pagament d’anualitats per aliments).
- Dades de les persones a càrrec de la persona beneficiària
Informació actualitzada el dia 28/11/2022