Sol·licitud de consulta de l'estat de l'expedient d'una persona difunta
Descripció
Consultar l'estat d'un expedient d'una persona difunta amb la Generalitat
Organisme competent / responsable
Departmanet de Treball, Afers Social i Families de la Generalitat de Catalunya i Ajuntament
Àrea tramitadora
Departmanet de Treball, Afers Social i Families de la Generalitat de Catalunya i Ajuntament
Classificació temàtica
Persones amb dependència
Qui el pot demanar
Les persones que tinguin la condició d'hereva de la persona titular o beneficiària d'una prestació meritada i no percebuda.
Internet
Observacions
Per iniciar el tràmit de forma telemática amb l'Ajuntament, ompliu el formulari i adjunteu la documentació necessària. Per tramitar es requereix certificat digital vàlid.
Si voleu tramitar directament amb la Generalitat, cliqueu aquí.
Presencial
Observacions
OAC Área de Serveis Socials
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any
Requisits previs
Tenir la condició de persona hereva del titular d'una prestació tramitada al Departament de Treball, Afers Socials o Famílies.
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Full de sol.licitud omplerta
- Certificat de defunció
- Original i fotocòpia, o fotocòpia compulsada del NIE de la persona sol.licitant o representant.
- Documentació acreditativa de la condició de persona hereva: Certificat del Registre General d'Actes d'última Voluntat. Certificat del Registre Civil o Llibre de família, en cas de ser persona vídua, fill o filla, descendent o, a falta d’aquests, acreditar documentalment l’ascendència del difunt. Últim testament, en cas de ser persona hereva instituïda per testament i no trobar-se dins dels supòsits de l’apartat anterior. Interlocutòria judicial de declaració d’hereus, en cas de ser persona hereva declarada per interlocutòria judicial.
- En cas de ser persona representant de la persona hereva, documentació acreditativa d'aquesta condició.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Model "Sol·licitud de consulta de l'estat de l'expedient d'una persona difunta".
Normativa
Articles 61 i 62 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de la Generalitat de Catalunya, i la disposició final 2 de la Llei 2/1997, de 3 d’abril, sobre serveis funeraris
Termini de resolució
3 mesos
Silenci administratiu
Positiu
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- L'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Vies de reclamació
Segons model del Departament de Treball, Afers Social i Família.
Altra informació d'interès
La persona interessada serà informada sobre la situació de l'expedient de la persona difunta amb la Generalitat.
Informació actualitzada el dia 28/11/2022