Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Sol·licitud subvenció transport adaptat

#Ajuts Socials

Descripció

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió d’ajuts econòmics per subvencionar part de les despeses originades pel servei de transport a les persones que presenten diversitat funcional i mobilitat reduïda o dependència, i que s’han de desplaçar als centres i/o serveis, laborals i/o ocupacionals:

  • Servei de centre de dia d’atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat.
  • Servei de centres de dia de teràpia ocupacional (STO) per a persones amb

discapacitat.

  • Servei de centre de dia ocupacional d’inserció (SOI) per a persones amb discapacitat.

Les despeses originades pel servei de transport i al mateix temps subvencionables poden ser les següents:

  • Ús del vehicle particular: despeses de quilometratge*.
  • Ús del transport col·lectiu: cost mensual del servei.
  • Ús de transport públic: cost mensual del servei.

* Els quilòmetres es comptaran des del domicili de la persona beneficiària fins al centre especialitzat al qual assisteix.

* S’estableix un preu/quilòmetre de 0,26 €/km, segons la mitjana anual de l’IPC del transport determinat en l’article 9.A. 2 b) del Reial Decret 439/2007, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament de l'Impost sobre la Renta de les Persones Físiques (IRPF), després de la seva modificació per l’Ordre HFP/792/2023, de 12 de juliol.

 

Consulta aquí l'anunci al BOP

Consulta aquí les  Bases de la convocatòria

Organisme competent / responsable

Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Àrea tramitadora

Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Classificació temàtica

Subvencions

Qui el pot demanar

Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions aquelles persones físiques, majors de 18 anys, que realitzin l’activitat que fomenta l’atorgament i que estiguin en la situació que en legitima la concessió, és a dir, aquelles persones que:

- Estiguin empadronades al municipi de Palau-solità i Plegamans.
- Tinguin reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33%, i/o tinguin reconegut grau de dependència, o barem de 3a persona (la necessitat del concurs d’una altra persona per a realitzar els actes essencials de la vida diària).
- Tinguin concedida plaça en un centre de dia i/o servei d’atenció especialitzada prescrit per la xarxa pública.

Per obtenir la condició de beneficiària de les subvencions, les persones sol·licitants han de complir els requisits i condicions generals establerts a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions i, en els articles 11 i 12 de l’Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.

Internet

Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.

Empleneu el formulari de sol·licitud de subvenció  i adjunteu-lo a la instància genèrica.

 

Tramitar

 

Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?

 

 

 

 


Presencial

Observacions

OAC Área de Serveis Socials

On es fa

Servei d'Atenció Ciutadana
Plaça de la Vila, 1
T. 93 864 80 56
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 8:30 a 14:00 hores

 

Es recomana sol·licitar cita prèvia pel registre presencial clicant en aquest enllaç

 

 

 


Període de l'any en que es pot demanar

Del 2 d'agost al 23 de d'agost del 2024, no obstant això, s’atendran totes les sol·licituds que es rebin fora d’aquestes dates només si un cop atorgats els ajuts dins de termini, es disposa de crèdit suficient al pressupost destinat a aquest tipus d’ajuts.

Termini de la sol·licitud

El termini de presentació de sol·licituds serà a partir de l’endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i durant els 15 dies hàbils següents.

Requisits previs

El procediment de concessió de les subvencions serà el de concurrència competitiva prèvia sol·licitud i entrega de la documentació requerida per part de la persona interessada o del seu representant i fins a l’esgotament de la partida pressupostària prevista per a tal fi en el pressupost municipal.

Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions aquelles persones físiques, majors de 18 anys, que realitzin l’activitat que fomenta l’atorgament i que estiguin en la situació que en legitima la concessió, és a dir, aquelles persones que:

  • Estiguin empadronades al municipi de Palau-solità i Plegamans.
  • Tinguin reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33%, i/o tinguin reconegut grau de dependència, o barem de 3a persona (la necessitat del concurs d’una altra persona per a realitzar els actes essencials de la vida diària).
  • Tinguin concedida plaça en un centre de dia i/o servei d’atenció especialitzada prescrit per la xarxa pública.

 

Per obtenir la condició de beneficiària de les subvencions, les persones sol·licitants han de complir els requisits i condicions generals establerts a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions i, en els articles 11 i 12 de l’Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans


Preu / Taxa

Gratuït

Documentació a aportar

Formulari de sol·licitud de subvenció

⇒ Haurà d’anar signat per la persona sol·licitant o per la persona que actuï en representació legal. En el cas de representació legal caldrà presentar l’acreditació oportuna.

⇒ Contindrà les dades d’identificació i la inscripció al padró municipal. En cas que la persona interessada sigui estrangera caldrà presentar còpia del NIE.

⇒ Contindrà les declaracions i responsabilitats requerides per la norma reguladora de la subvenció.

⇒ Declaració de les subvencions o altres ingressos obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans les que s’obtinguin en el futur.

Compromís de complir les condicions de la subvenció.

⇒ Dades del compte bancari al qual, si l’activitat proposada és subvencionada, s'ha de transferir l’import de la subvenció.

⇒ Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans o autorització a l’Ajuntament a consultar-ho.

⇒ Document acreditatiu de representació (només presentar si s'escau)

⇒ Certificat del grau de Discapacitat expedit per la Generalitat i/o la resolució del grau de Dependència expedit per la Generalitat.

⇒ Certificat de la matricula al centre i/o servei, laboral i/o ocupacional.

 

Declaració responsable:

  • En cas d’utilitzar vehicle propi: una declaració responsable on consti els quilometres diaris a realitzar en funció de la ubicació del centre en referència al domicili de la persona beneficiària.
  • En cas d’utilitzar un servei de transport adaptat: una declaració responsable de compromís d’utilització del servei, on es reflecteixi el cost mensual del mateix.
  • En cas d’utilitzar transport públic: una declaració responsable on consti el tipus de transport públic i el cost mensual del mateix.

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

Formulari normalitzat de sol·licitud

 


Normativa

La tramitació, la resolució i l’atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria, i les condicions, els criteris de valoració, els requisits de participació i la documentació que cal aportar, es regiran per allò fixat en la present, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en el Reglament General de la Llei de Subvencions, aprovat per Reial decret 886/2006, de 21 de juliol, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, en el Reglament de prestacions econòmiques de caràcter social de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, aprovat per acord de Ple de la Corporació, de data 26 de maig de 2021, i publicat al DOGC núm. 8384, de 12 d’abril de 2021, i, en l'Ordenança General de Subvencions, publicada en el BOPB núm. de registre CVE 202210055290, de data 4 d’abril de 2022, i en les restants normes de dret administratiu que en el seu cas siguin aplicables, i en defecte d'això, les normes de dret privat.

 

 

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).
  • RD 887/2006, de 21 de juliol, por el que se aprova el Reglament de LGS.
  • El Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel que es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.
  • Reial Decret 271/2019, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament del Registre de subvencions i ajuts de Catalunya.

La legislació bàsica de l’Estat reguladora de l’Administració local:

  • Els articles 25 i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant, LRBRL).
  • Els articles 40, 189.2. i 214.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (en endavant, TRLRHL).

La legislació de la comunitat autònoma:

  • Els articles 239, 240 i 241 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.
  • Els articles del 118 al 129 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.
  • Els articles 15 i concordants de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  • Els articles 9, 10, 12, 13, 45 i 52 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre transparència i el dret d’accés a la informació pública.

La normativa europea: 

  • Els articles 107 a 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.
  • El Reial decret 1755/1987, de 23 de desembre, pel qual es regula el procediment de comunicació a la Comissió de les Comunitats Europees dels projectes de les administracions o ens públics que es proposin establir, concedir o modificar ajuts interns. - Les disposicions concordants.

La normativa interna: 

La resta de disposicions legals o reglamentàries que siguin d’aplicació, entre d’altres:

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic

Termini de resolució

3 mesos


Silenci administratiu

No opera

Normativa del silenci administratiu

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • 5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

Altra informació d'interès

El termini d’execució de la subvenció és del mes de l’1 d’agost fins al 23 de desembre de 2024, es consideraran despeses subvencionables les realitzades en aquest període.
El termini màxim per justificar la despesa realitzada serà fins al 05 de gener 2025.


Informació actualitzada el dia 02/08/2024

Torna



Comparteix aquest contingut

Et podem ajudar?X

Truca'ns

935 954 803

de dilluns a divendres
de 8 a 20h


 

Et podem ajudar?