Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Sol·licitud de prestació econòmica de caràcter social: Programa Temps per Cures 2024

#Ajuts Socials

Descripció

L’objecte d’aquest tràmit és regular la concessió d’ajuts econòmics per subvencionar els Casals d’estiu adscrits al Programa Temps per cures 2024. A continuació en trobareu la relació: 

  • Escola Palau-Isotròpic
  • Can Cladellas-Girem
  • Marinada-Edukidschool
  • Hoquei Club Palau-Girem
  • Club Futbol Sala Palau-Gestió per a l'esport JC10
  • Atlètic Club Bàsquet Palau
  • Club Esportiu Rítmica Palau

 El procediment de concessió de les subvencions serà el de concurrència competitiva prèvia sol·licitud i entrega de la documentació requerida per part de la persona representant legal (mare/pare/tutor/a legal) de menors de 0 a 16 anys inscrits a Casals d’Estiu 2024 adscrits al programa Temps per Cures, i fins a l’esgotament de la partida pressupostària prevista per a tal fi en el pressupost. 

 

Organisme competent / responsable

Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Àrea tramitadora

Serveis Socials

Classificació temàtica

Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Qui el pot demanar

Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions aquelles persones físiques, menors de 16 anys, que realitzin Casals d’Estiu adscrits al Programa Temps per Cures 2024 i que compleixin els requisits establerts.

Internet

Observacions

Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital o IdCAT mòbil. En el cas de no disposar dels mitjans per poder presentar la sol·licitud telemàticament, podeu trucar al telèfon d’OAC360, Tel. 935 954 803 (de dilluns a divendres de 8 a 20h) o enviar un correu a l'adreça: oac360@palauplegamans.cat per rebre assistència.

 

Tramitar

 

 

Recordeu adjuntar els impresos de sol.licitud i la documentació requerida a la instància electrònica. Trobareu els documents a l'apartat IMPRESOS DEL TRÀMIT. Així mateix, és imprescindible revisar la resta de documentació requerida i adjuntar-la a la instància.

 

 

ayudar.png Si tens dubtes per tramitar telemàticament, truca'ns al 935 954 803 o si ho prefereixes et truquem

 

 Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?


Telèfon

Observacions

Ajuda en la tramitació online: 935 954 803

Telèfon

Ajuda en la tramitació online: 935 954 803

Horari d´atenció

De dilluns a divendres de 08h a 20h


Presencial

Observacions

OAMR Área de Serveis Socials, sol·licitant cita prèvia trucant al telèfon 93 864 30 12. Horari : de dilluns a divendres de 9:00 a 13:00h
Si vols que t'ajudem a fer el tràmit online truca al 935 954 803

On es fa

Sol·licita cita prèvia per tramitar els ajuts de Temps per Cures

 

Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores

 


Període de l'any en que es pot demanar

Del 16 de maig al 15 de juny de 2024.

Termini de la sol·licitud

Del 16 de maig al 15 de juny de 2024.

Requisits previs

Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions aquelles persones físiques, menors de 16 anys, que realitzin Casals d’Estiu adscrits al Programa Temps per Cures 2024 i que estiguin en la situació que en legitima la concessió, és a dir, aquelles persones que: 


Preu / Taxa

Gratuït

Documentació a aportar

Dades de tots els membres de la Unitat Familiar

Emplenar i adjuntar el formulari: Formulari normalitzat de sol·licitud prestació Temps per cures


Documentació necessària

Per tal de valorar la situació socioeconòmica familiar i confirmar que compleix els requisits per a poder accedir a la subvenció derivada del Programa Temps Per Cures 2024, podrà adreçar-se al departament de Serveis Socials, situat al C/ Anselm Clavé, 11 de Palau-solità i Plegamans amb la documentació següent de totes les persones del nucli familiar: 

  • Volant de convivència actual, en cas que l’Ajuntament no pugui fer la consulta directa. 
  • DNI/NIF/NIE/Passaport de tots els membres computables per al càlcul de la renda familiar, en cas de no disposar-ne: certificat de naixement o llibre de família. 
  • Document acreditatiu dels ingressos per rendes de treball (3 darreres nòmines). 
  • En cas de persones treballadores autònomes, Declaració de la Renta (IRPF). 
  • En el cas que algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d’ingrés corresponent a rendiments no tributables o exempts (excepte els de la Seguretat Social i Renda Garantida de Ciutadania), caldrà aportar la següent documentació, en funció de la font o fonts d’ingressos: 
  1. Pensió d’aliments en favor dels fills/es: resolució judicial en procediments de família (sentència de separació/divorci o conveni regulador aprovat per l'autoritat judicial) que estableixi mesures de guarda i/o pensions d'aliments. 
  2. Les persones que estiguin donades d’alta al sistema especial de treballadores de la llar de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de cotitzacions corresponent a l’any en curs. 
  3. Altres rendiments no contributius, mitjançant l’acreditació corresponent. 
  • En el cas de no poder acreditar el nivell de renda familiar, declaració responsable d’ingressos, acreditada pels serveis socials. 
  • Despesa d’habitatge (darrer rebut de la renda de lloguer o amortització crèdit hipotecari) 

 

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

 

Formulari normalitzat de sol·licitud prestació Temps per cures

 

 


Normativa

 

La tramitació, la resolució i l’atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria, i les condicions, els criteris de valoració, els requisits de participació i la documentació que cal aportar, es regiran per allò fixat en la present, en la LLEI 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials.

LLEI 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, en el Reglament de prestacions econòmiques de caràcter social de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, aprovat per acord de Ple de la Corporació, de data 26 de maig de 2021, i publicat al DOGC núm. 8384, de 12 d’abril de 2021, i en la Convocatòria de Prestacions econòmiques de caràcter social pel 2024

 

 La legislació bàsica de l’Estat reguladora de l’Administració local: 

  • Els articles 25 i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant, LRBRL). 
  • Els articles 40, 189.2. i 214.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (en endavant, TRLRHL). 

La legislació de la comunitat autònoma: 

  • Els articles 239, 240 i 241 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril. 
  • Els articles del 118 al 129 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny. 
  • Els articles 15 i concordants de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. 
  • Els articles 9, 10, 12, 13, 45 i 52 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre transparència i el dret d’accés a la informació pública. 

La normativa europea: 

  • Els articles 107 a 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. 
  • El Reial decret 1755/1987, de 23 de desembre, pel qual es regula el procediment de comunicació a la Comissió de les Comunitats Europees dels projectes de les administracions o ens públics que es proposin establir, concedir o modificar ajuts interns. - Les disposicions concordants. 

La normativa interna:  

La resta de disposicions legals o reglamentàries que siguin d’aplicació, entre d’altres: 

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. 
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic 

 La normativa interna específica: 


Termini de resolució

15 dies


Silenci administratiu

Sens perjudici de l’obligació d’emetre resolució, transcorregut el termini esmentat sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entenen desestimades i, en conseqüència, denegat l’ajut, d’acord amb l’article 54.2 e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya

Normativa del silenci administratiu

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • LLEI 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

Informació actualitzada el dia 17/05/2024

Torna



Comparteix aquest contingut

Et podem ajudar?X

Truca'ns

935 954 803

de dilluns a divendres
de 8 a 20h


 

Et podem ajudar?