Primer premi 'Impuls FP' del Vallès Occidental per a tres alumnes dels PTT de la vila
27/6/2023
El PFI-PTT de Palau-solità i Plegamans amb el perfil Auxiliar d’Instal·lacions i Muntatge d’Electricitat, Aigua i Gas, ha participat en la novena edició del projecte Ciència amb Ritme del CosmoCaixa
El PFI-PTT de Palau-solità i Plegamans amb el perfil Auxiliar d’Instal·lacions i Muntatge d’Electricitat, Aigua i Gas, ha obtingut el primer premi en la categoria d’innovació de PFI dels Premis Impuls FP, que es van entregar a l'institut Castellarnau de Sabadell. És el tercer any consecutiu que el Pla de Transició al Treball (PTT) de Palau guanya aquest premi a la innovació.
El projecte guanyador consistia en un prototip de pica de lavabo, que reutilitza l’aigua grisa (la que baixa per l'aixeta un cop ens rentem les mans per exemple) per omplir la cisterna del lavabo. D’aquesta manera es reutilitza l’aigua grisa i es redueix el consum d’aigua potable. Els alumnes Manel Garcia, Hugo Delgado i Xavi Díaz, van ser els encarregats de dissenyar el prototip i construir-lo.
Els premis impuls FP són un concurs territorial que busca les millors iniciatives emprenedores i innovadores de l’alumnat dels ensenyaments professionals de Catalunya. També vol fer un reconeixement a la tasca docent a través de les iniciatives que porten a terme en els centres estimulant el treball per projectes, l’acció tutorial, la inclusió… en definitiva millorant la qualitat de l’ensenyament i valorar els estudis de la FP.
Participació del PTT al projecte Ciència amb ritme del CosmoCaixa.
El PFI-PTT de Palau-solità i Plegamans amb el perfil Auxiliar d’Instal·lacions i Muntatge d’Electricitat, Aigua i Gas, ha participat en la novena edició del projecte Ciència amb Ritme del CosmoCaixa.
Aquest és un projecte transversal que uneix quatre de les matèries educatives més importants: ciència, tecnologia, art i música. L'alumnat desenvolupa habilitats en l'àmbit d'aquestes disciplines al voltant d'un instrument musical diferent cada curs.
Enguany la proposta era fer una bateria elèctrica, i l'alumnat del PFi ha dissenyat i construït una bici-bateria electrònica. Aquest instrument és el resultat de l’aplicació d’un projecte d’educació a través de les arts en el marc de la investigació doctoral que el docent Miquel Sangüesa està desenvolupant sobre com la música pot ser una eina per a fomentar l’autoestima de l’alumnat jove i adolescent.
La bici-bateria va ser seleccionada com a exemple de bona pràctica en l’acte de cloenda d’entre 12 projectes de diferents UECs de Catalunya. Aquest projecte ha estat exposat al CosmoCaixa (Barcelona) amb altres bateries que s’han construït dins del projecte Ciència amb Ritme.