Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Inici |

L’Ajuntament obre una nova partida de 100.000 euros en subvencions per a empreses i persones autònomes afectades per la Covid-19

#Empresa i Ocupació
#Salut Pública

15 de gener de 2021

El termini per a la presentació de sol·licituds serà entre els dies 18 de gener i el 1 de febrer, ambdós inclosos

 

L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha obert una nova partida de 100.000 euros de subvencions per a totes aquelles empreses i persones autònomes comercials i de serveis que hagin vist afectada la seva activitat de forma significativa com a conseqüència de les mesures adoptades per a contenir la propagació de la pandèmia de la Covid-19.  

 

Aquesta nova partida surt de l’aprovació del darrer ple municipal del 29 de desembre de 2020. L’atorgament d’aquesta subvenció és compatible amb qualsevol altre ajut o subvenció que el/la beneficiari/ària hagi obtingut, exceptuant la de l'anterior convocatòria aprovada pel ple municipal del 13 de novembre del 2020. Qui vulgui optar a aquests ajuts han d’estar afectats per aquestes dues situacions:

 

1) Que hagin patit un tancament total o parcial de l’establiment degut a les mesures de confinament decretades per la pandèmia Covid19.

2) En cas d’haver pogut continuar la seva activitat durant l’estat d’alarma del 14 de març han de poder demostrar haver sofert una davallada dels seus ingressos en relació a l’any anterior.

 

Per tant, es poden beneficiar de la subvenció aquelles persones físiques o jurídiques que desenvolupin una activitat empresarial, comercial i/o de serveis a Palau-solità i Plegamans amb una facturació inferior a 1 milió d’euros en l’exercici econòmic 2019 i que hagin tingut una reducció dels seus ingressos.

 

Terminis de presentació de sol·licituds i procediment

El termini de presentació de les sol·licituds començarà el pròxim dilluns 18 de gener i s’allargarà fins l’1 de febrer. Les subvencions es concediran per ordre estricte d’entrada a registre de sol·licitud, sempre que la documentació aportada sigui completa i correcta, fins a esgotar l’import màxim de la partida pressupostària.

 

Tràmit disponible a partir del 18 de gener

 Les sol·licituds, conjuntament amb la documentació, s’hauran de presentar de forma telemàtica, al Registre electrònic de l’Ajuntament, a l’apartat de tràmits creat específicament per aquesta subvenció. Recordem que aquest tràmit estarà disponible a partir del 18 de gener de al web municipal. 

 

Tràmit per fer la sol·licitud de la subvenció

 

Els/les interessats/des en aquesta subvenció hauran de presentar la següent documentació:

 

  • Imprès de sol·licitud de subvenció per empreses i persones autònomes del municipi
  • Certificat de situació censal d’Hisenda Pública
  • Full de domiciliació bancària on constin les dades bancàries, segons model annex o document equivalent obtingut per banca electrònica, on figuri titular del compte bancari i les dades bancàries completes del beneficiari. Si el titular del compte i del beneficiari no coincideixen caldrà acreditar el vincle amb l’empresa.
  • Si és el cas, les persones sol·licitants que hagin negociat amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'Agència Tributària de Catalunya o la Tresoreria General de la Seguretat Social una pròrroga, un ajornament, una moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes, cal que aportin la documentació que acrediti aquesta prerrogativa especial.
  • Per les empreses, compte de pèrdues i guanys de l’any 2019 a efectes d’acreditar la xifra neta de negocis i llibres i registres comptables de l’any 2020 que acreditin la pèrdua d’ingressos respecte els tres primers trimestres de l’any 2019.
  • Per les persones en règim d’autònoms la presentació del Llibre de Registre d’Ingressos i el mateix model 130 de l’IRPF dels tres primers trimestres del 2019, i la mateixa documentació referida al mateix període del 2020

 

És important que no es tinguin deutes ni amb l’Ajuntament ni amb d’altres administracions i caldrà signar una declaració responsable de no ser deutor de les següents administracions i facilitar que l’Ajuntament faci les comprovacions pertinents o bé aportar la documentació corresponent de cada administració:

 

- Hisenda Pública estatal

- Hisenda Pública catalana

- Seguretat Social

 

Podeu consultar totes les bases en aquest enllaç: Bases subvencions teixit productiu i als documents adjunts a la notícia, així com la instància que caldrà utilitzar.

 

Per a més informació, envieu la vostra consulta al mail: ocupacioempresa@palauplegamans.cat

Torna



Comparteix aquest contingut