CASSA informarà de les avaries a Palau-solità i Plegamans al seu web i per SMS als mòbils dels clients
13 de gener de 2020
El nou portal web informa en temps real de totes les avaries i la previsió de restabliment del servei, així com les obres programades de millora a la xarxa d’aigües municipal
Els veïns i veïnes poden donar-se d’alta al servei gratuït de notificacions via SMS al mateix web de CASSA
L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i CASSA han presentat les noves eines per potenciar la informació del servei d’aigües al municipi, gràcies a la implantació d’un nou software integral de gestió del servei que ha desenvolupat el personal de la companyia d’aigües: el SIGEA. Aquest programa, que integra quatre mòduls bàsics i que permet als tècnics i operaris de CASSA conèixer en temps real tot tipus d’informació i incidències en la xarxa de distribució, obre també la companyia a la ciutadania, oferint informació d’utilitat en l’entorn digital.
L’alcalde de Palau-solità i Plegamans, Oriol Lozano, ha destacat que “aquestes noves eines ens permetran, com a Ajuntament, seguir definint la nostra política de transparència i comunicació directa amb els veïns i veïnes, utilitzant les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) com a canal”.
Per la seva part, Josep Maria Manyosa, gerent de CASSA al municipi, ha explicat que “Palau-solità i Plegamans se situa en la primera divisió en quant a la gestió del servei d’aigües”. “El sistema d’informació d’incidències d’aigua, via web i SMS, és un servei d’alt valor afegit que només disposen les ciutats més intel·ligents del nostre país”. El nou servei ha entrat en funcionament l’1 de gener de 2020.
A la nova web, www.cassa.es/municipi/palau, el client pot veure les interrupcions actuals en el servei, o bé les obres previstes de millora de la xarxa. A més, els veïns i veïnes poden també notificar a CASSA qualsevol fuita que detecti als carrers omplint un senzill formulari. La informació arribarà directament als tècnics del servei, que procediran a reparar la possible avaria el més ràpid possible.
El nou sistema intel·ligent de gestió del servei d’aigües de Palau-solità i Plegamans permet, també, enviar notificacions als clients a través d’SMS. Es tracta d’avisos no comercials, és a dir, CASSA no enviarà cap informació tret de les avaries a la xarxa d’aigua que afectin el domicili del client. L’SMS inclou, també, la previsió de restabliment del servei. Tots els veïns i veïnes de Palau que hagin informat prèviament a CASSA del seu número de telèfon mòbil rebran un primer SMS informant de l’alta gratuïta en aquest nou servei i amb la possibilitat de donar-se de baixa voluntàriament. Des de l’1 de gener de 2020, tots els clients poden donar-se d’alta gratuïtament omplint un senzill formulari que es trobarà a la mateixa pàgina web.
El SIGEA també implica importants millores l’àrea d’Operacions, ja que els tècnics de CASSA a Palau-solità i Plegamans aniran equipats amb tabletes i, en cas d’avaria, els ajudarà a minimitzar l’afectació del tall als clients.