Comença la Setmana Internacional del Compost amb idees per fer a casa
5 de maig de 2020
Aquesta setmana i fins al 9 de maig se celebra la Setmana Internacional del Compost. Atesa l'excepcionalitat provocada per la COVID-19, no es poden programar esdeveniments presencials de grup, però des de l’Agència de Residus de Catalunya es proposa celebrar-la realitzant altres actuacions utilitzant les xarxes socials, correus electrònics o les webs, per a informar i difondre els beneficis del compost en el sòl i el cicle de la matèria orgànica.
Alguns suggeriments per a dur a terme a les xarxes socials:
- Feu fotografies del vostre compost, del compostador, de la Planta de compostatge o dels vostres camps, hortalisses i flors abonades amb compost.
- Allibereu els vostres dots artístics dibuixant o pintant quelcom que homenatgi aquesta setmana del compost (després es pot digitalitzar, sigui amb un escàner o fent una fotografia).
- Feu un breu vídeo compartint alguna cosa que sabeu sobre compost, amb un recorregut per la instal·lació de compostatge, mostrant els vostres compostadors o mostrant plantes fertilitzades amb compost.
- Organitzeu un webinar o difongueu per les xarxes socials algun seminari o presentació que ens permetin aprendre més sobre el compost.
Sobretot utilitzeu les xarxes socials amb els hashtag #icaw2020, #ICAW, #soillovescompost.
Recordeu etiquetar l’Agència de residus de Catalunya amb @residuscat i us ajudarem a difondre les vostres actuacions.
Si envieu el vostre material digital a icaw.arc@gencat.cat, s'elaborarà un petit vídeo recull d’aquesta jornada #ICAW2020 diferent! També podeu utilitzar aquesta adreça per a qualsevol consulta o col·laboració.
Soil loves compost.
Informem i augmentem la conscienciació sobre els beneficis del reciclatge de compost i els materials orgànics:
- Augment de la salut del sòl
- Reducció de l'ús de pesticides i productes químics
- Reducció de malalties de la planta i altres plantes
- Reducció d'emissions de metà dels abocadors
- El compost ofereix una resposta significativa a la mitigació del canvi climàtic
A més, us recordem que al web municipal de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans hi ha molta informació sobre el compostatge, la trobareu en aquest enllaç.