Consells i mesures a tenir en compte pel que fa a espectacles i altres esdeveniments per la Covid-19
#Consum-OMIC
#Salut Pública
25 de març de 2020
L’Ajuntament a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha preparat una sèrie d’informació a tenir en compte, sobre diferents aspectes que poden afectar directe o indirectament a les persones.
La primera entrega fa referència als espectacles i altres esdeveniments:
Si l’organitzador us avisa que no podrà donar el servei (és a dir, la suspensió de l’espectacle o l’esdeveniment):
- Sempre teniu dret a reclamar el retorn de tots els imports que hàgiu pagat; o bé acceptar un canvi de data, si així us
Si cancel·leu vosaltres:
- Reviseu les condicions de l’entrada de l’espectacle, esdeveniment esportiu, concert,
- Contacteu amb l’empresa organitzadora per mirar d’arribar a un
Si no es respecten aquests drets, us aconsellem que:
- Reclameu a l'empresa amb qui heu contractat el servei, sempre de manera que en quedi constància (full oficial de reclamacions, bústia de reclamacions en línia de l'empresa, correu electrònic...).
- Si en el termini d'un mes l’empresa no us respon o no arribeu a un acord, podeu presentar una reclamació en el servei públic de consum del vostre municipi OMIC. Des de l'organisme públic de consum es tramitarà la vostra reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes, que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues parts.
- Si cap de les opcions anteriors no dona un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. En aquest cas, us recomanem que contacteu amb una Organització de persones consumidores registrada a Catalunya.