Consells i mesures a tenir en compte pel que fa als terminis per a la devolució de productes pel Covid-19
8 d'abril de 2020
L’Ajuntament a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha preparat una sèrie d’informació a tenir en compte, sobre diferents aspectes que poden afectar directe o indirectament a les persones.
La setena entrega fa referència als terminis per a la devolució de productes.
Mentre duri l'estat d'alarma, s'interrompen els terminis per a la devolució dels productes comprats tant en botigues presencials com a distància (per internet, etc.). Aquests terminis es reprendran un cop passi el període d’estat d’alarma.
Quin son els terminis de devolució que queden interromputs?
Compres a distància (per internet, correu postal, telèfon) o fora d’una botiga (a domicili, durant una excursió).
Les persones consumidores tenen 14 dies des de l’entrega del producte per poder retornar-lo (dret de desistiment). Queden exclosos del dret de desistiment els productes personalitzats o fets a mida, productes que es fan malbé ràpidament (aliments, per exemple) o els serveis que es presten en unes dates concretes (entrades per espectacles, bitllets d’avió, reserves d’hotel...), entre d’altres.
Compres en botigues físiques, els establiments poden decidir si accepten o no canvis i devolucions. Si els accepten, han d’informar clarament de les condicions per fer-ho (termini per fer la devolució o el canvi, retorn dels diners o en forma de val de compra, etc.).