Consells i mesures a tenir en compte pel que fa l’afectació a les hipoteques pel Covid-19
27 de març de 2020
L’Ajuntament a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha preparat una sèrie d’informació a tenir en compte, sobre diferents aspectes que poden afectar directe o indirectament a les persones.
La segona entrega fa referència a les hipoteques:
Una de les mesures urgents extraordinàries previstes en el Reial decret llei 8/2020, per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, és la moratòria en el pagament de les hipoteques per a la compra de l’habitatge habitual en el cas de les persones que pateixen dificultats extraordinàries per fer-ne front, així com dels seus avaladors.
Qui pot demanar la moratòria?
Es poden acollir a aquesta moratòria els deutors (i els seus avaladors) que, a conseqüència de l'emergència sanitària ocasionada per la COVID-19, es trobin en algun dels supòsits de vulnerabilitat econòmica previstos en l’article 9 del Reial decret llei 8/2020.
Com s’ha de demanar
Cal acreditar davant l’entitat bancària que us trobeu en algun dels supòsits de vulnerabilitat econòmica previstos en el Reial decret. Per fer-ho cal presentar una sèrie de documents que es detallen a l’article 11 del Reial decret llei.
Un cop feta la sol·licitud a l'entitat bancària, la moratòria s’ha de fer efectiva en el termini màxim de 15 dies.
Quins efectes té?
Comporta la suspensió del deute hipotecari durant el termini estipulat en la moratòria. Durant aquest període, l'entitat bancària no podrà exigir el pagament de la quota hipotecària, ni de cap dels conceptes que la integren (amortització de capital o pagament d'interessos). Tampoc no es podran aplicar interessos de demora (és a dir, pel fet de deixar de pagar les quotes).