Consells i mesures a tenir en compte pel que fa l’afectació en pagaments en avançat pel Covid-19
#Consum-OMIC
#Salut Pública
30 de març de 2020
L’Ajuntament a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha preparat una sèrie d’informació a tenir en compte, sobre diferents aspectes que poden afectar directe o indirectament a les persones
La tercera entrega fa referència als pagaments fets per avançat en concepte de paga i senyal:
Pel que fa a les quantitats que hàgiu pagat per avançat, en concepte de paga i senyal:
- Si l’establiment o l’empresa està en disposició de proporcionar-vos el producte o de prestar- vos el servei, però vosaltres decidiu renuncia-hi, podeu perdre les quantitats pagades per avançat en concepte de paga i
- Us aconsellem que contacteu amb l'establiment per mirar d'arribar a un acord (ajornar l'entrega o la prestació, per exemple).
- Si és l’empresa qui no pot oferir-vos el producte o prestar-vos el servei, teniu dret a reclamar el retorn dels imports que hagueu
Si no es respecten aquests drets, us aconsellem que:
- Reclameu a l'empresa amb qui heu contractat el servei, sempre de manera que en quedi constància (full oficial de reclamacions, bústia de reclamacions en línia de l'empresa, correu electrònic...).
- Si en el termini d'un mes l’empresa no us respon o no arribeu a un acord, podeu presentar una reclamació en el servei públic de consum –OMIC. Des de l’organisme públic de consum es tramitarà la vostra reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes, que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues
- Si cap de les opcions anteriors no dona un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. En aquest cas, us recomanem que contacteu amb una Organització de persones consumidores registrada a Catalunya.