Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Inici |

E-Tram

Sol·licitud del certificat digital IdCAT

#Associació, Participació i Govern Obert
#Comunicació, imatge i noves tecnologies
#Família

Descripció

L'idCAT és un certificat digital emès per l'Agència Catalana de Certificació CATCert que assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques i garanteix la identitat dels ciutadans mitjançant una signatura electrònica.

 

Amb l'idCAT les persones poden accedir al serveis i tràmits electrònics de les administracions públiques (locals, comarcals o estatals). L'idCAT també permet signar correus electrònics i formularis web.

 

Des de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans s'expedeix el certificat digital idCAT i les seves renovacions a les oficines d'atenció ciutadana. Abans de la seva caducitat, Catcert us enviarà correu electrònic informant que el certificat és a punt de caducar i com heu de fer per renovar-lo.

 

L'accés al certificat digital està protegit amb una clau secreta (PIN).

 

El certificat digital IdCat es pot instal·lar també en un dispositiu mòbil (mòbils o tauletes) un cop descarregat a l'ordinador. Consulteu com es pot instal·lar i d'altres usos que pot tenir el certificat a la web de Catcert

 

Organisme competent / responsable

Ajuntament

Àrea tramitadora

Servei d'Atenció Ciutadana

Classificació temàtica

Atenció a la Ciutadania

Qui el pot demanar

Qualsevol persona física major d'edat.
La validació del certificat digital davant de l'entitat de registre col·laboradora l'ha de fer obligatòriament la persona titular del certificat.
Excepcionalment, ho pot demanar una altra persona en nom del titular amb la sol·licitud del certificat digital legitimada mitjançant una acta notarial.

Presencial

Observacions

A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana

On es fa

Servei d'Atenció Ciutadana (OAMR)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 8:30 a 14:00 hores

 


Període de l'any en que es pot demanar

En qualsevol moment de l'any

Termini de la sol·licitud

En qualsevol moment de l'any

Requisits previs

No n'hi ha


Preu / Taxa

Gratuït

Documentació a aportar

En el moment d'adreçar-vos a qualsevol Oficina d'Atenció Ciutadana caldrà aportar original, que haurà d'estar vigent:

  • NIF (DNI amb lletra)
  • NIE (en format carnet)
  • NIE diplomàtic (targeta d'acreditació d'identitat de missions diplomàtiques)
  • DNI d'altres països
  • Passaport + certificat del NIE
  • Passaport

Els ciutadans de la Unió Europea s'han de donar d'alta,  amb el número de NIE. El document (certificat) d'atorgament del NIE a ciutadans de la Unió Europea no té cap valor identificatiu per si sol, però acompanyat del passaport o del DNI del país d'origen s'acceptarà i es donarà d'alta amb la numeració del NIE.

 

  • El document identificatiu ha de ser vigent en el moment de la seva presentació.
  • Original i fotocòpia de l'acta notarial, en cas de fer la sol·licitud en nom d'una altra persona.
  • Original i fotocòpia del document d'identitat de la persona que fa la sol·licitud.

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Normativa

  • El certificat idCAT és un certificat reconegut d'acord amb allò establert a l'article 11.1 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, amb el contingut prescrit per l'article 11.2, i emesos complint les obligacions dels articles 12, 13, 18 i 20 de l'esmentada Llei.

Termini de resolució

Immediat


Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

Informació actualitzada el dia 26/04/2024

Torna



Comparteix aquest contingut