Sol·licitud de subvenció a l'emprenedoria
Descripció
L'objecte d'aquesta convocatòria és oferir un incentiu econòmic a les persones emprenedores en la seva tasca diària per posiciconar-se en el teixit productiu i adaptar-se a les noves necessitats del mercat, obrint noves línies, nous serveis o nous mercats on vendre els productes i/o serveis.
Els ajuts a l’emprenedoria 2023 és un recurs per potenciar, estimular i afavorir l’actitud emprenedora, el creixement econòmic, la creació
de llocs de treball i l’estabilitat de les empreses vinculades al municipi i que tenen la seu fiscal i social a Palau-solità i Plegamans
El procediment de concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria serà el règim de concurrència competitiva.
Per a més informació consulteu aquí les Bases específiques de la convocatòria.
Aquí podeu consultar l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
Organisme competent / responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora
Palau Avança
Classificació temàtica
Subvencions
Qui el pot demanar
Petites i mitjanes empreses i persones autònomes amb seu social al municipi de Palau-solità i Plegamans amb qualsevol forma jurídica i amb activitat legalment establerta amb domicili d'activitat a Palau-solità i Plegamans.
Internet
Observacions
Les sol·lcituds es presentaran de forma telemàtica dins el termini establert. No s'admetrà cap sol·licitud electrònica abans del termini esmentat a les bases.
Adjunteu el formulari de sol.licitud signat electronicament a la instància genèrica, així com tota la documentació requerida.
Termini: 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOPB
Termini de justificació 6 mesos de l'atorgament
No us oblideu d'adjuntar el formulari de memòria justificativa
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Telèfon
Observacions
Per consultes relacionades amb la sol.licitud
Telèfon
938645316
Horari d´atenció
Palau Avança
T.938645316
c/e: ocupacioempresa@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
Segons bases de la convocatòria
Termini de la sol·licitud
Del 30 de novembre al 3 de gener del 2024. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOPB.
Termini de la justificació: 6 mesos a partir de l'atorgament de la subvenció
Requisits previs
- Que desenvolupin una activitat empresarial, comercial i/o de serveis al municipi de Palau-solità i Plegamans i tinguin la seu fiscal i social a Palau-solità i Plegamans.
- Que hagin iniciat la seva activitat dins el període del novembre 2022 al desembre 2023,
- Que no hagin percebut ajut a l’emprenedoria de l’ajuntament de Palau-solità i Plegamans en edicions anteriors,
- Que estiguin donades d’alta a Hisenda per desenvolupar la seva activitat en el moment de la presentació de la sol·licitud,
- Que tinguin una facturació inferior a mig milió d’euros en l’exercici econòmic 2022-2023, i
- Que estiguin inscrites al registre “Cens d’Activitats Municipals” d’acord amb la normativa vigent actual.
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
- Resum del projecte empresarial segons el model normalitzat
- Document que acrediti la personalitat de la persona sol·licitant i, en el seu cas, la representació de qui firma la sol·licitud (còpia de l’escriptura de constitució o modificació, còpia de l’acta fundacional i estatuts, còpia del NIF, etc.)
- Escriptura de constitució o acta fundacional.
- Acreditació del vincle de l’empresa i/o de l’empresari/a i/o entitat amb el municipi de Palau-solità i Plegamans
- En el cas de persones autònomes, còpia de l’alta com a persona autònoma
- Certificat de situació censal d’Hisenda Pública
- Certificat de compte bancari on constin les dades bancàries del compte on es sol·licita que es transfereixi l’import de la subvenció. Si el nom de la persona titular del compte i el nom de la persona beneficiària no coincideixen caldrà
acreditar el vincle amb l’empresa. El certificat ha de ser amb data inferior als 6 mesos de la data de la sol·licitud.
- Acreditar documentalment que no hi ha ingressos superiors a mig milió d’euros en el darrer any (declaració renda, declaració trimestral IVA, compte de balanç anual de l’empresa...).
La documentació que ja estigui en poder de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans o d'altres administracions es considera presentada, sempre que sigui vigent i ho acrediti la persona sol·licitant. L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, podrà consultar o recaptar aquests documents. En virtut de l’article 28 de la Llei 39/2015, en els seus apartats 2 i 3, l’interessat/da es podrà oposar a la consulta. En aquest cas, les persones interessades hauran d’adjuntar a la sol·licitud obligatòriament la documentació indicada.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Normativa
- Reglament (CE) 1998/2006, de la Comissió, de 16 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 87 i 88 del tractat CE a les ajudes de mínimes.
- Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, les bases generals d'atorgament de subvencions
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions i el seu Reglament de desenvolupament (aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol) i la resta de dret administratiu i privat
- Consulta aquí Convocatòria BOP
- Consulta aquí publicades a la BDNS
Termini de resolució
El termini per a l’atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
El termini per la resolució del procediment del qual disposa la Junta de Govern Local per atorgar les subvencions serà d’un mes des de la proposta que efectuï l’Àrea responsable de la instrucció.
La resolució de les subvencions es notificarà telemàticament, en un termini màxim de 10 dies des de la data d’aprovació de la resolució, amb avís del dipòsit d’aquesta notificació a l’adreça electrònica que l’interessat/da hagin facilitat en el moment de presentar la sol·licitud, tenint en compte l’establert a l’article 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció, d’acord amb l’article 54.2 e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Silenci administratiu
No opera
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i d eprocediment de les addministracions públiques de Catalunya
- Llei 39/2015, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i modificacions posteriors.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Altra informació d'interès
Informació actualitzada el dia 29/11/2023