Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Comunicació de foc d'esbarjo i crema der restes agrícoles

#Ciutat i Via Pública
#Llicències, permisos i comunicacions
#Protecció i Seguretat Ciutadana
#Salut i Medi Ambient

Descripció

La Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular (BOE núm. 85, de 9.4.2022)prohibeix tot l’any i a tot el territori espanyol:

 

  • La crema de restes vegetals agrícoles. 

 Excepció: Poden demanar autorització les microexplotacions o petites explotacions agràries, entenent com a explotació agrària, el conjunt de béns i drets organitzats empresarialment pel seu titular, en l’exercici de l’activitat agrària, primordialment amb fins de mercat, els quals constitueixin una unitat de gestió tecnicoeconòmica. 

  • La crema de restes de jardineria. 
  • La crema de restes forestals.

Excepció: la crema de restes forestals amb l’objectiu de prevenir incendis forestals necessita autorització de la Direcció General de Boscos i Gestió del Medi tot l’any. 

Les altres activitats amb risc d’incendi necessiten ser comunicades o autoritzades per la Direcció General de Boscos i Gestió del Medi segons el Decret 64/1995, del 7 de març, pel qual s’estableixen mesures de prevenció d’incendis forestals, depenent del període en què es vulguin dur a terme: 

 

  • Autorització: Del 15 de març al 15 d’octubre. 

 

  • Comunicació: Del 16 d’octubre al 14 de març. 

 

La comunicació només es vàlida per a focs d'esbarjo o per a residus vegetals originats en explotacions agràries que estan dispensades de la regulació de la llei de Residus. Aquesta comunicació no és vàlida per altres tipus de residus vegetals com són els de tipus domèstic, de jardineria, silvícoles o del sector serveis que han de ser recollits i tractats arreu de l'Estat d’acord amb la llei de residus, i que està prohibit cremar-los durant tot l’any. 

Estan dispensades de disposar d’autorització o comunicació la utilització de fogons de gas i barbacoes d'obra amb mataguspires (quadricula metàl·lica de màxim 4x4 mm) dintre de les àrees recreatives i d'acampada i en parcel·les de les urbanitzacions si disposen d’unes infraestructures preparades a l’efecte i en condicions. (art. 15a D64/95). Tot i això, no es poden utilitzar en cas de perill molt alt o extrem. 

 

Abans d'iniciar qualsevol activitat amb risc d’incendi, cal consultar el mapa municipal de perill diari d’incendi forestal per conèixer si, l’autorització o la comunicació ha estat suspesa.  La consulta es pot fer a: 

 

Organisme competent / responsable

Generalitat de Catalunya

Àrea tramitadora

Medi Natural i Gestió Ambiental

Classificació temàtica

Medi Ambient

Qui el pot demanar

Qualsevol persona major de 16 anys i en cas de persones jurídiques, la persona representant legalment.

Internet

Observacions

Accés al tràmit de la Generalitat de Catalunya amb identificació digital.

Cal que t'identifiquis amb algun dels mecanismes d'identificació digital vàlids com l'idCAT Mòbil, Cl@ve, DNI electrònic, idCAT Certificat, FNMT, T-CAT, Camerfirma, etc.

     
                                                    Tramitar
 

 

 

 


Telèfon

Telèfon

Departament de Medi Ambient: 93 864 80 56

Horari d´atenció

De dilluns a divendres de 10:00 h a 13:00 h


Presencial

Observacions

Cal presentar la documentació al registre de l'Ajuntament

On es fa

Es pot presentar el formulari de sol·licitud d’autorització a diversos llocs: 

 

  • A l’Ajuntament del municipi en el terme del qual es farà l’activitat amb risc d'incendi, en el cas de Palau-solità i Plegamans, a les oficines d'Atenció Ciutadana. De dilluns a divendres de 08.30h a 14:00h Adreça: Plaça de la Vila, 1 

 


Període de l'any en que es pot demanar

Comunicació: Del 16 d’octubre al 14 de març. Autorització: Del 15 de març al 15 d’octubre.

Termini de la sol·licitud

Abans de la realització del foc.

Preu / Taxa

Gratuït

Documentació a aportar

Només en la tramitació presencial: 

Formulari de comunicació crema 

 

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

 

Atenció! Només en la tramitació presencial: 

Formulari de comunicació de crema


Normativa

  • Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals.
  • Ordre MAB/62/2003, de 13 de febrer, per la qual es despleguen les mesures preventives que estableix el Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals.
  • BAN municipal sobre prevenció d'incendis forestals.

Termini de resolució

No hi ha resposta al tràmit.


Vies de reclamació

Les ordinàries al procediment adminsitratiu.

Informació actualitzada el dia 17/07/2024

Torna



Comparteix aquest contingut

Et podem ajudar?X

Truca'ns

935 954 803

de dilluns a divendres
de 8 a 20h


 

Et podem ajudar?